Go to the content
中央市立図書館
⇒ "Login"
Font Size
Reset Font Size
Reset Font Size
Increase Font Size
Home Page
>
Find Materials
>
Material Details
Material Details
Material Details - All Items
学校を改革する 学びの共同体の構想と実践 岩波ブックレット No.842
Author
佐藤/学∥著
Publisher
岩波書店
Publication Year
2012.7
Content Introduction
子どもの学ぶ権利を保障し、教師が専門家として成長する学校は、どのようにして実現するのか。近年普及している「学びの共同体」の学校改革の哲学、授業の進め方、教師間の連携、保護者との関係づくりを開陳する。
Basic Information
Collection Information
Collection Information
Registration Number
Library
Book Place
Call Number
Category
Restriction
Status
181117617
Tamaho
一般新書②
370 サ
General Books
Reservation Count
0
Basic Information
Title
学校を改革する
Title (Reading)
ガッコウ/オ/カイカク/スル
Subtitle
学びの共同体の構想と実践
Subtitle (Reading)
マナビ/ノ/キョウドウタイ/ノ/コウソウ/ト/ジッセン
Author
佐藤/学∥著
Author (Reading)
サトウ,マナブ
Publisher
岩波書店
Publisher (Reading)
イワナミ/ショテン
Base Price
¥500
ISBN
4-00-270842-3
Number of Pages, etc.
62p
Dimensions
21cm
NDC
370.4
Content Description
子どもの学ぶ権利を保障し、教師が専門家として成長する学校は、どのようにして実現するのか。近年普及している「学びの共同体」の学校改革の哲学、授業の進め方、教師間の連携、保護者との関係づくりを開陳する。
Important Points
Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.
(Select a receiving library)
Tamaho Library
Tatomi Library
Toyotomi Library
Menu
Find Materials
Simple Search
Advanced Search
New Books
New Audiovisual Materials
Popular Borrowed Books
Popular Authors List
Recommended Materials
Magazine List
Reservation Cart
My Library
Borrowing Status List
Reservation Status List
Favorite List
Preferred Genre New Arrivals
Update Registration Information
New Password Registration
Opening Day Calendar
⇒ To Japanese Page
⇒ To Children's Page
Go to the top of this page