Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

国境の島を発見した日本人の物語 教科書が教えない領土問題

  • Content Introduction 誰が、いつ、その島を見つけ「先占」したのか-。竹島、尖閣諸島、小笠原諸島、南鳥島など7つの国境の島を取り上げ、それを発見した日本人の足跡、その島が日本領となった経過をたどる。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
181118065 Tamaho 一般⑯ 290 コ General Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 国境の島を発見した日本人の物語
Title (Reading) コッキョウ/ノ/シマ/オ/ハッケン/シタ/ニホンジン/ノ/モノガタリ
Subtitle 教科書が教えない領土問題
Subtitle (Reading) キョウカショ/ガ/オシエナイ/リョウド/モンダイ
Author 藤岡/信勝∥編著
Author (Reading) フジオカ,ノブカツ
Author 自由主義史観研究会∥編著
Author (Reading) ジユウ/シュギ/シカン/ケンキュウカイ
Publisher 祥伝社
Publisher (Reading) ショウデンシャ
Base Price ¥1400
ISBN 4-396-61428-7
Number of Pages, etc. 266p
Dimensions 19cm
NDC 290.91
Content Description 誰が、いつ、その島を見つけ「先占」したのか-。竹島、尖閣諸島、小笠原諸島、南鳥島など7つの国境の島を取り上げ、それを発見した日本人の足跡、その島が日本領となった経過をたどる。

Display Contents

Title 国境の島々と日本人の領土意識
Statement of Responsibility 藤岡/信勝∥著
Title 時代とともに名を変えた紛争の島
Statement of Responsibility 山崎/ちあき∥著
Title 北の守りと樺太探検に命をかけた男たち
Statement of Responsibility 松浦/明博∥著
Title 北方領土・千島列島を学ぶ授業
Statement of Responsibility 安達/弘∥著
Title 欧米から領土を取り戻した幕末のサムライたち
Statement of Responsibility 服部/剛∥著
Title 冒険家水谷新六が開拓した絶海の孤島
Statement of Responsibility 飯島/利一∥著
Title 最南端の小島は日本のダイヤモンド
Statement of Responsibility 高橋/智之∥著
Title 古賀辰四郎が追いかけた鳥と夢
Statement of Responsibility 飯嶋/七生∥著
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page