Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

読む知る話すほんとうにあったお話 2年生

  • Content Introduction 1900年以降の本当にあった出来事を10話紹介。もっと知りたい子のための「もうひとつのお話」コラム、もっと話したい子のための「お話の木」ページ、もっと読みたい子のための「巻末ブックガイド」も収録。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
92046767 Tatomi にほんのおはなし 916 ヨ 2 Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 読む知る話すほんとうにあったお話
Title (Reading) ヨム/シル/ハナス/ホントウ/ニ/アッタ/オハナシ
Volume Number 2年生
Author 笠原/良郎∥監修
Author (Reading) カサハラ,ヨシロウ
Author 浅川/陽子∥監修
Author (Reading) アサカワ,ヨウコ
Publisher 講談社
Publisher (Reading) コウダンシャ
Base Price ¥880
ISBN 4-06-217990-4
Number of Pages, etc. 159p
Dimensions 21cm
NDC 916
Content Description 1900年以降の本当にあった出来事を10話紹介。もっと知りたい子のための「もうひとつのお話」コラム、もっと話したい子のための「お話の木」ページ、もっと読みたい子のための「巻末ブックガイド」も収録。

Display Contents

Title 赤鼻のおいしゃさん
Statement of Responsibility 堀切/リエ∥文
Title どんぐり銀行
Statement of Responsibility 今関/信子∥文
Title サンタクロースはどこにいる?
Statement of Responsibility 神戸/万知∥文
Title 110番動物園
Statement of Responsibility 今関/信子∥文
Title わたしはレモネードやさん
Statement of Responsibility 大塚/葉子∥文
Title せかいでただひとつのメダル
Statement of Responsibility 山口/理∥文
Title 南極のながしそうめん
Statement of Responsibility 八重野/充弘∥文
Title スズメの学校の先生
Statement of Responsibility 国松/俊英∥文
Title にいちゃんのランドセル
Statement of Responsibility 城島/充∥文
Title シュバルのふしぎなおしろ
Statement of Responsibility 野上/暁∥文
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page