Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

生物多様性子どもたちにどう伝えるか(地球研叢書)

  • Content Introduction 未来に生きる子どもたちにこそ伝えたい、生物多様性の大切さ。そのために大人が知っておきたいこととは? 生物多様性の仕組みと魅力を専門家がそれぞれの研究成果から解き明かし、生物多様性をどのように残すかを述べる。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
181119168 Tamaho 閉架書庫(一般) 468 セ General Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 生物多様性子どもたちにどう伝えるか
Title (Reading) セイブツ/タヨウセイ/コドモタチ/ニ/ドウ/ツタエルカ
Author 阿部/健一∥編
Author (Reading) アベ,ケンイチ
Series 地球研叢書
Publisher 昭和堂
Publication Date 2012.10
Number of Pages, etc. 8,205p
Dimensions 20cm
Price ¥2200
ISBN 978-4-8122-1119-9
Content Description 未来に生きる子どもたちにこそ伝えたい、生物多様性の大切さ。そのために大人が知っておきたいこととは? 生物多様性の仕組みと魅力を専門家がそれぞれの研究成果から解き明かし、生物多様性をどのように残すかを述べる。
NDC 9 468
Intended Audience 一般(L)

Display Contents

Title 生物多様性の伝え方   p1-35
Statement of Responsibility 阿部/健一∥著 (アベ,ケンイチ)
Title 生物多様性とどう接していますか   p37-74
Statement of Responsibility 辻野/亮∥著 (ツジノ,リヨウ)
Title 生物多様性を受け入れる生き方、考え方とは   p75-114
Statement of Responsibility 神松/幸弘∥著 (コウマツ,ユキヒロ)
Title 生きものの個体を追跡してみると…   p115-140
Statement of Responsibility 依田/憲∥著 (ヨダ,ケン)
Title 子どもたちの幸せのために、里山を通して何を伝えるか   p141-173
Statement of Responsibility 夏原/由博∥著 (ナツハラ,ヨシヒロ)
Title 森の実践から学ぶ生物多様性の保全   p175-205
Statement of Responsibility 横山/智∥著 (ヨコヤマ,サトシ)

Author Introduction

<阿部/健一∥編>
総合地球環境学研究所教授。専門は環境人類学、相関地域研究。
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page