Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

日本語はどのような膠着語か 用言複合体の研究

  • Content Introduction 膠着語の一種である日本語の枠組みや文法概念を、屈折語などタイプの異なる言語で開発された概念を借用せず、「足し算」的構造の資料から帰納的に明らかにする。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
181119606 Tamaho 一般⑩ 815 ニ General Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 日本語はどのような膠着語か
Title (Reading) ニホンゴ/ワ/ドノヨウナ/コウチャクゴ/カ
Subtitle 用言複合体の研究
Subtitle (Reading) ヨウゲン/フクゴウタイ/ノ/ケンキュウ
Author 丹羽/一彌∥編著
Author (Reading) ニワ,カズヤ
Author 品川/大輔∥〔著〕
Author (Reading) シナガワ,ダイスケ
Author 黒木/邦彦∥〔著〕
Author (Reading) クロキ,クニヒコ
Author 田村/建一∥〔著〕
Author (Reading) タムラ,ケンイチ
Publisher 笠間書院
Publisher (Reading) カサマ/ショイン
Base Price ¥2800
ISBN 4-305-70670-6
Number of Pages, etc. 4,201p
Dimensions 21cm
NDC 815
Content Description 膠着語の一種である日本語の枠組みや文法概念を、屈折語などタイプの異なる言語で開発された概念を借用せず、「足し算」的構造の資料から帰納的に明らかにする。

Display Contents

Title 日本語の連辞的語構成
Statement of Responsibility 丹羽/一弥∥著
Title 日本語動詞構造の形態類型論的位置づけ
Statement of Responsibility 品川/大輔∥著
Title 動詞述語語幹の構造
Statement of Responsibility 丹羽/一弥∥著
Title 丁寧表現の構造と変化
Statement of Responsibility 黒木/邦彦∥著
Title サ四動詞音便語幹と後続形式
Statement of Responsibility 田村/建一∥著
Title 二段動詞の一段化と一段動詞の五段化
Statement of Responsibility 品川/大輔∥著
Title 中古和文語の動詞派生接尾辞-ツ-、-ヌ-
Statement of Responsibility 丹羽/一弥∥著
Title 満洲語動詞述語の構造
  キリマンジャロ・バントゥ諸語から見た日本語の膠着性
  印欧語の文法範疇と日本語の接辞
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page