Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

絵で見てわかるはじめての漢文 3巻 故事成語

  • Content Introduction 昔から言い伝えられてきた中国の話をもとにした言葉、故事成語。「井の中の蛙」「矛盾」といったさまざまな故事成語の意味や、由来する話、用例などを、原文やユーモアあふれるイラスト、マンガとともに紹介する。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182045039 Tamaho 児童④ 820 エ 3 Children's Books  
192010599 Toyotomi 閉架 820 エ 3 Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 絵で見てわかるはじめての漢文
Title (Reading) エ/デ/ミテ/ワカル/ハジメテ/ノ/カンブン
Volume Number 3巻
Author 加藤/徹∥監修
Author (Reading) カトウ,トオル
各巻タイトル 故事成語
各巻タイトルヨミ コジ/セイゴ
Publisher 学研教育出版
Publisher 学研マーケティング(発売)
Publication Date 2014.2
Number of Pages, etc. 47p
Dimensions 30cm
Price ¥2500
ISBN 978-4-05-501038-2
Content Description 昔から言い伝えられてきた中国の話をもとにした言葉、故事成語。「井の中の蛙」「矛盾」といったさまざまな故事成語の意味や、由来する話、用例などを、原文やユーモアあふれるイラスト、マンガとともに紹介する。
Content Discription (Children) 「五十歩百歩」「備(そな)えあれば憂(うれ)いなし」などの言葉は、故事(こじ)成語とよばれ、中国で古くから言い伝えられてきた話をもとにしてできています。さまざまな故事成語の意味や活用のしかたを、原文やイラストとともに紹介(しょうかい)します。故事成語パズルものっています。
NDC 9 820
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生(B3B5)

Study Subject

Study Subject 故事成語
Study Subject(Reading) コジ/セイゴ
Study Subject 漢文
Study Subject(Reading) カンブン
Study Subject りゅう(竜)   p16-17
Study Subject(Reading) リュウ
Study Subject 干支   p18-19
Study Subject(Reading) エト
Study Subject ことわざ   p22-23
Study Subject(Reading) コトワザ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page