Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

すごいぞ!!重機大集合 2 パワーショベル・解体機・ホイールローダーほか

  • Publisher 汐文社
  • Publication Year 2014.10
  • Content Introduction 大迫力の重機を、作業中の様子も交えて写真で紹介。2は、パワーショベル・解体機・ホイールローダーなど、工事で使う材料を運んだり、古くなった建物を壊したりする建設機械や作業車を取り上げる。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
92049325 Tatomi しゅげい・りょうり 513 ス 2 Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title すごいぞ!!重機大集合
Title (Reading) スゴイゾ/ジュウキ/ダイシュウゴウ
Volume Number
各巻タイトル パワーショベル・解体機・ホイールローダーほか
各巻タイトルヨミ パワー/ショベル/カイタイキ/ホイール/ローダー/ホカ
Publisher 汐文社
Publication Date 2014.10
Number of Pages, etc. 39p
Dimensions 27cm
Price \2300
ISBN 978-4-8113-2095-3
Content Description 大迫力の重機を、作業中の様子も交えて写真で紹介。2は、パワーショベル・解体機・ホイールローダーなど、工事で使う材料を運んだり、古くなった建物を壊したりする建設機械や作業車を取り上げる。
Content Discription (Children) 工事現場(げんば)などで活躍(かつやく)するたくさんの重機を写真で紹介(しょうかい)。2では、長いうでで土砂(どしゃ)をすくうパワーショベル、巨大(きょだい)なペンチを持った解体機(かいたいき)など、工事で使う材料を運んだり、古くなった建物をこわしたりする建設(けんせつ)機械や作業車を取り上げます。
NDC 9 513.8
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生(B3B5)

Study Subject

Study Subject はたらくのりもの
Study Subject(Reading) ハタラク/ノリモノ
Study Subject 建設機械
Study Subject(Reading) ケンセツ/キカイ
Study Subject パワーショベル   p4-13,25,36
Study Subject(Reading) パワー/ショベル
Study Subject ホイールローダー   p30-35,37
Study Subject(Reading) ホイール/ローダー
Study Subject 地雷   p38
Study Subject(Reading) ジライ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page