Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

国をつなぐ奇跡の鳥クロツラヘラサギ 日本・韓国・朝鮮の架け橋

  • Content Introduction 戦争や都市開発によって絶滅の危機にあるクロツラヘラサギ。その研究・保護活動は、日本・韓国・朝鮮の国境を越え…。生態系を破壊する戦争の愚かさや、人と人、国と国をつないで心の交流を深める大切さを伝える。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182048921 Tamaho 児童③ 488 イ Children's Books  
92050660 Tatomi りか・どうぶつ 488 イ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 国をつなぐ奇跡の鳥クロツラヘラサギ
Title (Reading) クニ/オ/ツナグ/キセキ/ノ/トリ/クロツラヘラサギ
Subtitle 日本・韓国・朝鮮の架け橋
Subtitle (Reading) ニホン/カンコク/チョウセン/ノ/カケハシ
Author 今関/信子∥著
Author (Reading) イマゼキ,ノブコ
Publisher 汐文社
Publication Date 2015.11
Number of Pages, etc. 175p
Dimensions 20cm
Price \1400
ISBN 978-4-8113-2265-0
Content Description 戦争や都市開発によって絶滅の危機にあるクロツラヘラサギ。その研究・保護活動は、日本・韓国・朝鮮の国境を越え…。生態系を破壊する戦争の愚かさや、人と人、国と国をつないで心の交流を深める大切さを伝える。
Content Discription (Children) 日本と韓国(かんこく)の小学生、南北朝鮮(ちょうせん)で離(はな)ればなれになった家族…。地球温暖化(おんだんか)などが原因(げんいん)で絶滅(ぜつめつ)の危機(きき)にさらされているクロツラヘラサギを守る環境(かんきょう)活動が、人と人、国と国をつなぎ、広がっていく道のりをたどります。
NDC 9 488.58
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生(B3B5)

Author Introduction

<今関/信子∥著>
1942年東京生まれ。幼稚園教員を経て、児童文学作家となる。日本児童文学者協会会員、子どもの文化研究所所員。著書に「琵琶湖のカルテ」など。

Study Subject

Study Subject 動物保護
Study Subject(Reading) ドウブツ/ホゴ
Study Subject 自然保護
Study Subject(Reading) シゼン/ホゴ
Study Subject へらさぎ
Study Subject(Reading) ヘラサギ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page