Go to the content

Material Details

映画は楽しい表現ツール 創造力、表現力、コミュニケーション力! 3 いろいろな表現のしかた

  • Content Introduction 映画作りで自分を磨こう! 3は、かんたんにできる特殊撮影から、映像編集ソフトのデジタル技術を使った特殊撮影、身近な材料で作るアニメーションまでをわかりやすく解説。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182050540 Tamaho 児童④ 778 ヒ 3 Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 映画は楽しい表現ツール
Title (Reading) エイガ/ワ/タノシイ/ヒョウゲン/ツール
Volume Number
Subtitle 創造力、表現力、コミュニケーション力!
Subtitle (Reading) ソウゾウリョク/ヒョウゲンリョク/コミュニケーションリョク
Author 昼間/行雄∥著
Author (Reading) ヒルマ,ユキオ
各巻タイトル いろいろな表現のしかた
各巻タイトルヨミ イロイロ/ナ/ヒョウゲン/ノ/シカタ
Publisher 偕成社
Publication Date 2016.4
Number of Pages, etc. 63p
Dimensions 28cm
Price \2800
ISBN 978-4-03-525730-1
Content Description 映画作りで自分を磨こう! 3は、かんたんにできる特殊撮影から、映像編集ソフトのデジタル技術を使った特殊撮影、身近な材料で作るアニメーションまでをわかりやすく解説。
Content Discription (Children) アニメーションの作り方や特殊撮影(とくしゅさつえい)の活用法を学ぼう!身近な材料でできるアナログ的な特殊撮影をはじめ、映像編集(えいぞうへんしゅう)ソフトを使ったデジタル合成やデジタル効果(こうか)の方法と作例を紹介(しょうかい)。また、かんたんにおもしろいアニメができるいろいろな方法も説明する。
NDC 9 778.4
Intended Audience 小学3~4年生(B3)

Author Introduction

<昼間/行雄∥著>
1961年東京生まれ。東京造形大学造形学部デザイン学科映像専攻卒。文化学園大学造形学部教授。厚生労働省社会保障審議会専門委員。著書に「一人で作る人のためのアニメーション講座」など。

Study Subject

Study Subject 映画
Study Subject(Reading) エイガ
Study Subject ソフトウェア   p22-31
Study Subject(Reading) ソフトウェア
Study Subject アニメーション   p34-61
Study Subject(Reading) アニメーション
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page