Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

ウメ・モモ・サクラ どこがちがうか、わかる?(もっと知りたい)

  • Content Introduction ウメやモモ、サクラが、種から根を出し、芽をのばして、生長する姿を大きな写真で紹介。専門用語は漢字で表記し、小学校1年生でもひとりで読めるようルビを振る。さくいん、用語解説付き。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182050696 Tamaho 児童② 479 ア Children's Books  
92051194 Tatomi りか・どうぶつ 479 ア Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title ウメ・モモ・サクラ
Title (Reading) ウメ/モモ/サクラ
Subtitle どこがちがうか、わかる?
Subtitle (Reading) ドコ/ガ/チガウカ/ワカル
Author 赤木/かん子∥作
Author (Reading) アカギ,カンコ
Author 藤井/英美∥写真
Author (Reading) フジイ,ヒデミ
Series もっと知りたい
Publisher 新樹社
Publication Date 2016.4
Number of Pages, etc. 32p
Dimensions 31cm
Price \1400
ISBN 978-4-7875-8654-4
Content Description ウメやモモ、サクラが、種から根を出し、芽をのばして、生長する姿を大きな写真で紹介。専門用語は漢字で表記し、小学校1年生でもひとりで読めるようルビを振る。さくいん、用語解説付き。
Content Discription (Children) ウメ・モモ・サクラの葉(は)や花びらはどんなかたちをしているのかな?蕾(つぼみ)や花のなかはどうなっているのかな?ウメの実(み)は熟(じゅく)すとどんな色になるのかな?ウメ・モモ・サクラの幹(みき)や花、林などを写真(しゃしん)で見てみましょう。くわしい解説(かいせつ)ものっています。
NDC 9 479.75
Intended Audience 小学1~2年生(B1)

Author Introduction

<赤木/かん子∥作>
新聞、雑誌などで本の紹介を始める。また、子どもたちに調べ方を伝える授業を始める。著書に「読書力アップ!学校図書館のつくり方」「調べ学習の基礎の基礎」など。

Study Subject

Study Subject もも(桃)
Study Subject(Reading) モモ
Study Subject さくら
Study Subject(Reading) サクラ
Study Subject うめ
Study Subject(Reading) ウメ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page