Go to the content
中央市立図書館
⇒ "Login"
Font Size
Reset Font Size
Reset Font Size
Increase Font Size
Home Page
>
Find Materials
>
Material Details
Material Details
Material Details - All Items
本気の教育改革論 寺脇研と論客14人が語るこれからの教育
Author
寺脇/研∥編
前川/喜平∥〔ほか述〕
Publisher
学事出版
Publication Year
2016.9
Content Introduction
大阪の「橋下教育改革」、教育再生実行会議と「安倍教育改革」、道徳の教科化、大学改革、アクティブラーニング…。近年の教育改革をめぐって、寺脇研と現場・行政・研究者14人が熱く語る。『月刊高校教育』掲載を単行本化。
Basic Information
Collection Information
Display Contents
Author Introduction
Collection Information
Registration Number
Library
Book Place
Call Number
Category
Restriction
Status
181140960
Tamaho
閉架書庫(一般)
373 テ
General Books
Reservation Count
0
Basic Information
Title
本気の教育改革論
Title (Reading)
ホンキ/ノ/キョウイク/カイカクロン
Subtitle
寺脇研と論客14人が語るこれからの教育
Subtitle (Reading)
テラワキ/ケン/ト/ロンカク/ジュウヨニン/ガ/カタル/コレカラ/ノ/キョウイク
Author
寺脇/研∥編
Author (Reading)
テラワキ,ケン
Author
前川/喜平∥〔ほか述〕
Author (Reading)
マエカワ,キヘイ
Publisher
学事出版
Publication Date
2016.9
Number of Pages, etc.
270p
Dimensions
19cm
Price
\1900
ISBN
978-4-7619-2273-3
Content Description
大阪の「橋下教育改革」、教育再生実行会議と「安倍教育改革」、道徳の教科化、大学改革、アクティブラーニング…。近年の教育改革をめぐって、寺脇研と現場・行政・研究者14人が熱く語る。『月刊高校教育』掲載を単行本化。
NDC 9
373.1
Intended Audience
一般(L)
Display Contents
Title
教育改革の本質を問う p7-36
Statement of Responsibility
前川/喜平∥述
(マエカワ,キヘイ)
Statement of Responsibility
寺脇/研∥述
(テラワキ,ケン)
Title
コミュニケーション力とは何か p37-54
Statement of Responsibility
平田/オリザ∥述
(ヒラタ,オリザ)
Statement of Responsibility
寺脇/研∥述
(テラワキ,ケン)
Title
民主党政権が目指したこと p55-72
Statement of Responsibility
鈴木/寛∥述
(スズキ,ヒロシ)
Statement of Responsibility
寺脇/研∥述
(テラワキ,ケン)
Title
大阪の教育改革 p73-90
Statement of Responsibility
藤原/和博∥述
(フジハラ,カズヒロ)
Statement of Responsibility
寺脇/研∥述
(テラワキ,ケン)
Title
教育再生実行会議の論理 p91-108
Statement of Responsibility
貝ノ瀬/滋∥述
(カイノセ,シゲル)
Statement of Responsibility
寺脇/研∥述
(テラワキ,ケン)
Title
今、組合は p109-126
Statement of Responsibility
加藤/良輔∥述
(カトウ,リョウスケ)
Statement of Responsibility
寺脇/研∥述
(テラワキ,ケン)
Title
文科行政のこれまでとこれから p127-144
Statement of Responsibility
徳永/保∥述
(トクナガ,タモツ)
Statement of Responsibility
寺脇/研∥述
(テラワキ,ケン)
Title
文科行政の現場は今 p145-162
Statement of Responsibility
浅田/和伸∥述
(アサダ,カズノブ)
Statement of Responsibility
寺脇/研∥述
(テラワキ,ケン)
Title
子どもの今をめぐって p163-180
Statement of Responsibility
汐見/稔幸∥述
(シオミ,トシユキ)
Statement of Responsibility
寺脇/研∥述
(テラワキ,ケン)
Title
安倍「教育再生」を振り返って p181-198
Statement of Responsibility
広田/照幸∥述
(ヒロタ,テルユキ)
Statement of Responsibility
寺脇/研∥述
(テラワキ,ケン)
Title
キャリア教育の推進をめぐって p199-216
Statement of Responsibility
児美川/孝一郎∥述
(コミカワ,コウイチロウ)
Statement of Responsibility
寺脇/研∥述
(テラワキ,ケン)
Title
アクティブ・ラーニングが切り開く未来 p217-234
Statement of Responsibility
本間/正人∥述
(ホンマ,マサト)
Statement of Responsibility
寺脇/研∥述
(テラワキ,ケン)
Title
高校改革の論点は p235-252
Statement of Responsibility
荒瀬/克己∥述
(アラセ,カツミ)
Statement of Responsibility
寺脇/研∥述
(テラワキ,ケン)
Title
若者の可能性 p253-270
Statement of Responsibility
今村/亮∥述
(イマムラ,リョウ)
Statement of Responsibility
寺脇/研∥述
(テラワキ,ケン)
Author Introduction
<寺脇/研∥編>
1952年福岡県生まれ。文部科学省大臣官房審議官生涯学習政策担当、文化庁、文化部長などを歴任。「ゆとり教育」の広報を担当し「ミスター文部省」とよばれる。著書に「官僚批判」など。
Important Points
Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.
(Select a receiving library)
Tamaho Library
Tatomi Library
Toyotomi Library
Menu
Find Materials
Simple Search
Advanced Search
New Books
New Audiovisual Materials
Popular Borrowed Books
Popular Authors List
Recommended Materials
Magazine List
Reservation Cart
My Library
Borrowing Status List
Reservation Status List
Favorite List
Preferred Genre New Arrivals
Update Registration Information
New Password Registration
Opening Day Calendar
⇒ To Japanese Page
⇒ To Children's Page
Go to the top of this page