Go to the content

Material Details

サロンおもてなし教本 マナーの上をいく!日本のサロンの「おもてなし」

  • Content Introduction サロンで大切なのは、マナーの上をいく「おもてなしの接客」ができているかどうか。おもてなしの予備知識からコミュニケーションの基本、ワンランク上のサロン実務、施術中・後のおもてなしまでを解説します。練習問題も掲載。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
181148331 Tamaho 一般⑪ 673 オ General Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title サロンおもてなし教本
Title (Reading) サロン/オモテナシ/キョウホン
Subtitle マナーの上をいく!日本のサロンの「おもてなし」
Subtitle (Reading) マナー/ノ/ウエ/オ/イク/ニホン/ノ/サロン/ノ/オモテナシ
Subtitle サロンおもてなし検定公式テキスト
Subtitle (Reading) サロン/オモテナシ/ケンテイ/コウシキ/テキスト
Author 小野/浩二∥共著
Author (Reading) オノ,コウジ
Author 北條/久美子∥共著
Author (Reading) ホウジョウ,クミコ
Author 日本スキンケア協会∥監修
Author (Reading) ニホン/スキン/ケア/キョウカイ
Publisher フレグランスジャーナル社
Publication Date 2017.12
Number of Pages, etc. 10,197p
Dimensions 21cm
Price \2000
ISBN 978-4-89479-293-7
Content Description サロンで大切なのは、マナーの上をいく「おもてなしの接客」ができているかどうか。おもてなしの予備知識からコミュニケーションの基本、ワンランク上のサロン実務、施術中・後のおもてなしまでを解説します。練習問題も掲載。
NDC 9 673.96
NDC 10 673.96
Intended Audience 一般(L)
資料形式 資格・検定テキスト・問題集(S12)

Author Introduction

<小野/浩二∥共著>
新潟県生まれ。株式会社シードリーム代表取締役。一般社団法人日本スキンケア協会代表理事。
<北條/久美子∥共著>
キャリアカウンセラー、講師。ビジネスマナーやコミュニケーション、キャリアの研修を行う。
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page