Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

松尾芭蕉 俳句の世界をひらく(伝記を読もう 12)

  • Content Introduction 旅にすごし、俳句を詠んだ松尾芭蕉。そこで彼は、なにを考えたのか。「古池や蛙飛び込む水の音」「行く春や鳥啼き魚の目は泪」など、今でも詠いつがれる歌とともに、松尾芭蕉の人生と、彼をとりまく人びとを紹介します。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182058869 Tamaho 児童① 911 ツ Children's Books  
192012825 Toyotomi 児童3 911 ツ Children's Books  
92054702 Tatomi でんき・ちずしゃかい 289 マ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 松尾芭蕉
Title (Reading) マツオ/バショウ
Subtitle 俳句の世界をひらく
Subtitle (Reading) ハイク/ノ/セカイ/オ/ヒラク
Author 坪内/稔典∥文
Author (Reading) ツボウチ,トシノリ
Author 立花/まこと∥画
Author (Reading) タチバナ,マコト
Series 伝記を読もう
シリーズ巻次 12
Publisher あかね書房
Publication Date 2018.4
Number of Pages, etc. 141p
Dimensions 22cm
Price \1500
ISBN 978-4-251-04612-3
Content Description 旅にすごし、俳句を詠んだ松尾芭蕉。そこで彼は、なにを考えたのか。「古池や蛙飛び込む水の音」「行く春や鳥啼き魚の目は泪」など、今でも詠いつがれる歌とともに、松尾芭蕉の人生と、彼をとりまく人びとを紹介します。
Content Discription (Children) 江戸(えど)時代が始まって41年後に生まれた、忍者(にんじゃ)になりたかった少年は、大人になると、旅をしながらたくさんの俳句(はいく)を詠(よ)みました。俳句のもっとも有名な作者である松尾芭蕉(まつおばしょう)の人生を紹介(しょうかい)します。
NDC 9 911.32
NDC 10 911.32
Intended Audience 小学3~4年生(B3)
資料形式 伝記・手記(K01)

Author Introduction

<坪内/稔典∥文>
愛媛県生まれ。俳人。俳句グループ「船団の会」代表。研究者としての専門は日本近代文学。

Study Subject

Study Subject 伝記
Study Subject(Reading) デンキ
Study Subject 松尾/芭蕉
Study Subject(Reading) マツオ,バショウ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page