Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

ふしぎ!?なんで!?毒生物おもしろ超図鑑

  • Content Introduction 危険な猛毒生物や、おもしろいワザをもった毒生物など、さまざまな種類の毒をもつ生きもののくらしやなかま、ふしぎを、たくさんの写真やデータとともに紹介する。猛毒ランキングベスト10も掲載。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182055635 Tamaho 児童③ 481 シ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title ふしぎ!?なんで!?毒生物おもしろ超図鑑
Title (Reading) フシギ/ナンデ/ドクセイブツ/オモシロ/チョウズカン
Author 柴田/佳秀∥著
Author (Reading) シバタ,ヨシヒデ
Publisher 西東社
Publication Date 2019.1
Number of Pages, etc. 255p
Dimensions 19cm
Price \930
ISBN 978-4-7916-2752-3
Content Description 危険な猛毒生物や、おもしろいワザをもった毒生物など、さまざまな種類の毒をもつ生きもののくらしやなかま、ふしぎを、たくさんの写真やデータとともに紹介する。猛毒ランキングベスト10も掲載。
Content Discription (Children) ハチは逃(に)げるとさすってほんと?毒(どく)キノコはみんなハデな色なの?さまざまな種類(しゅるい)の毒をもつ生きもののくらしやなかま、ふしぎを、たくさんの写真(しゃしん)で紹介(しょうかい)。とくちょう、大きさ、すみか、毒レベル、毒が人に引き起(お)こす症状(しょうじょう)などものっています。
NDC 9 481.9
NDC 10 481.9
Intended Audience 小学1~2年生,小学3~4年生(B1B3)

Author Introduction

<柴田/佳秀∥著>
1965年生まれ。東京農業大学農学部卒業。昆虫生態学専攻。テレビ自然番組のディレクターを経て、図鑑の執筆や講演などを行う。著書に「カラスの常識」など。

Study Subject

Study Subject 有毒動物
Study Subject(Reading) ユウドク/ドウブツ
Study Subject 毒物・劇物   p10-13
Study Subject(Reading) ドクブツ/ゲキブツ
Study Subject 毒へび   p14-35
Study Subject(Reading) ドクヘビ
Study Subject くも(蜘蛛)   p36-45
Study Subject(Reading) クモ
Study Subject むかで   p46-51
Study Subject(Reading) ムカデ
Study Subject うみへび   p52-57
Study Subject(Reading) ウミヘビ
Study Subject とかげ   p58-63
Study Subject(Reading) トカゲ
Study Subject こもどおおとかげ   p61
Study Subject(Reading) コモドオオトカゲ
Study Subject はち(蜂)   p66-81
Study Subject(Reading) ハチ
Study Subject あり   p82-91
Study Subject(Reading) アリ
Study Subject いもがい   p92-97
Study Subject(Reading) イモガイ
Study Subject さそり   p98-103
Study Subject(Reading) サソリ
Study Subject スカンク   p104
Study Subject(Reading) スカンク
Study Subject かえる   p108-123
Study Subject(Reading) カエル
Study Subject 幼虫   p124-129
Study Subject(Reading) ヨウチュウ
Study Subject いもり   p130-135
Study Subject(Reading) イモリ
Study Subject   p136-137
Study Subject(Reading) トリ
Study Subject かものはし   p140-143
Study Subject(Reading) カモノハシ
Study Subject えい   p144-149
Study Subject(Reading) エイ
Study Subject かさご   p150-155
Study Subject(Reading) カサゴ
Study Subject ぎんぽ   p156-157
Study Subject(Reading) ギンポ
Study Subject ごんずい   p159
Study Subject(Reading) ゴンズイ
Study Subject うに   p160-165
Study Subject(Reading) ウニ
Study Subject ひとで(海星)   p160-165
Study Subject(Reading) ヒトデ
Study Subject くらげ   p168-173
Study Subject(Reading) クラゲ
Study Subject いそぎんちゃく   p174-179
Study Subject(Reading) イソギンチャク
Study Subject ふぐ   p182-187
Study Subject(Reading) フグ
Study Subject やしがに   p189
Study Subject(Reading) ヤシガニ
Study Subject たこ(蛸)   p190-195
Study Subject(Reading) タコ
Study Subject もぐら   p196-201
Study Subject(Reading) モグラ
Study Subject か(蚊)   p206-211
Study Subject(Reading)
Study Subject あぶ   p213
Study Subject(Reading) アブ
Study Subject のみ(蚤)   p214
Study Subject(Reading) ノミ
Study Subject しらみ   p215
Study Subject(Reading) シラミ
Study Subject ひる(蛭)   p216
Study Subject(Reading) ヒル
Study Subject だに   p217
Study Subject(Reading) ダニ
Study Subject ばった   p218-223
Study Subject(Reading) バッタ
Study Subject かまきりもどき   p224-229
Study Subject(Reading) カマキリモドキ
Study Subject きのこ   p234-243
Study Subject(Reading) キノコ
Study Subject 有毒植物   p244-253
Study Subject(Reading) ユウドク/ショクブツ
Study Subject 食中毒   p252-253
Study Subject(Reading) ショクチュウドク
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page