Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

高校生からのリーダーシップ入門(ちくまプリマー新書 315)

  • Content Introduction 変化の速い時代にすばやく対応できるリーダーシップの態度とスキルを身につけるための方法を解説。個人で取り組める習得のノウハウのほか、直面するさまざまな問題の解決方法も伝える。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182055590 Tamaho ティーン 361 ヒ Children's Books  
92055637 Tatomi でんき・ちずしゃかい 361 ヒ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 高校生からのリーダーシップ入門
Title (Reading) コウコウセイ/カラ/ノ/リーダーシップ/ニュウモン
Author 日向野/幹也∥著
Author (Reading) ヒガノ,ミキナリ
Series ちくまプリマー新書
シリーズ巻次 315
Publisher 筑摩書房
Publication Date 2018.12
Number of Pages, etc. 197p
Dimensions 18cm
Price \820
ISBN 978-4-480-68341-0
Content Description 変化の速い時代にすばやく対応できるリーダーシップの態度とスキルを身につけるための方法を解説。個人で取り組める習得のノウハウのほか、直面するさまざまな問題の解決方法も伝える。
Content Discription (Children) あるグループに参加する全員がそれぞれの役割においてまわりに働きかけ、それが人を動かし、その積み重ねの中で結果的にグループとして何らかの成果を得る、という意味のリーダーシップ。論理的思考力や地頭力と同じくらい大切な、リーダーシップの態度とスキルを身につけるための方法を解説する。
NDC 9 361.43
NDC 10 361.43
Intended Audience 中学生,高校生,一般(FGL)

Author Introduction

<日向野/幹也∥著>
1954年東京生まれ。東京大学大学院経済学研究科博士課程修了。経済学博士。東京都立大学教授などを経て、早稲田大学教授。専攻はリーダーシップ開発、金融論。

Study Subject

Study Subject 物の見方・考え方
Study Subject(Reading) モノ/ノ/ミカタ/カンガエカタ
Study Subject 生き方・考え方
Study Subject(Reading) イキカタ/カンガエカタ
Study Subject リーダーシップ
Study Subject(Reading) リーダーシップ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page