Go to the content

Material Details

映画ってどうやってつくるの?

  • Content Introduction 撮影スタジオってどうなってるの? 製作現場にはどんなしごとがあるの? 効果音ってどうやってつくるの? 楽しいイラストで、映画づくりについての疑問に答えます。ワイドページ、工作やクイズのページあり。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182055842 Tamaho 児童④ 778 デ Children's Books  
92055937 Tatomi びじゅつスポーツこ 778 デ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 映画ってどうやってつくるの?
Title (Reading) エイガ/ッテ/ドウヤッテ/ツクルノ
Author フロランス・デュカトー∥文
Author (Reading) デュカトー,フロランス
Author シャンタル・ペタン∥絵
Author (Reading) ペタン,シャンタル
Author 大久保/清朗∥日本語版監修
Author (Reading) オオクボ,キヨアキ
Author 野坂/悦子∥訳
Author (Reading) ノザカ,エツコ
Publisher 西村書店
Publication Date 2019.2
Number of Pages, etc. 〔38p〕
Dimensions 27cm
Price \1800
ISBN 978-4-89013-995-8
Content Description 撮影スタジオってどうなってるの? 製作現場にはどんなしごとがあるの? 効果音ってどうやってつくるの? 楽しいイラストで、映画づくりについての疑問に答えます。ワイドページ、工作やクイズのページあり。
Content Discription (Children) 映画を最初につくったのは、だれ?どうして絵が動いて見えるの?映画監督(かんとく)って、なにをしているの?映画づくりのいろいろな疑問に、楽しいイラストで答えます。撮影(さつえい)現場をワイドな見開きで紹介(しょうかい)したページや、ソーマトロープをつくる工作のページなどものっています。
NDC 9 778.4
NDC 10 778.4
Intended Audience 小学生(B)

Author Introduction

<フロランス・デュカトー∥文>
フランス国籍をもち、ベルギーのブリュッセルに住む。演劇と心理学を学び、ふたつの劇団に所属するかたわら、心理学者として働く。2002年より、子どもの本を書きはじめる。

Study Subject

Study Subject 映画
Study Subject(Reading) エイガ
Study Subject 演劇・映画にかかわる仕事
Study Subject(Reading) エンゲキ/エイガ/ニ/カカワル/シゴト
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page