Go to the content

Material Details

10分で読める伝記 6年生(よみとく10分)

  • Content Introduction 小学6年生が楽しく読める伝記短編集。メンデルや田中正造など12人を収録。折り込み式の偉人マップ&偉人の年表、偉人のとびら付き。2020年度からの新学習指導要領がめざすアクティブ・ラーニングに対応。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182056627 Tamaho 児童① 280 ジ 6 Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 10分で読める伝記
Title (Reading) ジップン/デ/ヨメル/デンキ
Volume Number 6年生
Author 塩谷/京子∥監修
Author (Reading) シオヤ,キョウコ
Series よみとく10分
Publisher 学研プラス
Publication Date 2019.10
Number of Pages, etc. 201,8p
Dimensions 21cm
Price \900
ISBN 978-4-05-204986-6
Content Description 小学6年生が楽しく読める伝記短編集。メンデルや田中正造など12人を収録。折り込み式の偉人マップ&偉人の年表、偉人のとびら付き。2020年度からの新学習指導要領がめざすアクティブ・ラーニングに対応。
Content Discription (Children) 近代日本に新しい文学をおこした「夏目漱石(なつめそうせき)」、エンドウマメで遺伝のなぞを解明した「メンデル」、日本で初めて公害をうったえた政治家「田中正造(たなかしょうぞう)」など、世界と日本の偉人(いじん)の物語を紹介(しょうかい)。読んだあとに、もっと理解を深めるページものっています。
NDC 9 280
NDC 10 280
Intended Audience 小学5~6年生(B5)

Display Contents

Title シュリーマン - 夢をあきらめずにトロイを発掘した  p10-26
Statement of Responsibility 甲斐/望∥文 (カイ,ノゾミ)
Statement of Responsibility 塚越/文雄∥絵 (ツカゴシ,フミオ)
Title 徳川家康 - 戦いのない江戸時代を作った  p27-42
Statement of Responsibility 高橋/みか∥文 (タカハシ,ミカ)
Statement of Responsibility イトウ/ケイシ∥絵 (イトウ,ケイシ)
Title 夏目漱石 - 近代日本に新しい文学をおこした  p43-56
Statement of Responsibility 星/明子∥文 (ホシ,アキコ)
Statement of Responsibility 中村/頼子∥絵 (ナカムラ,ヨリコ)
Title メンデル - エンドウマメで遺伝のなぞを解明した  p57-70
Statement of Responsibility 中原/道夫∥文 (ナカハラ,ミチオ)
Statement of Responsibility 山本/祐司∥絵 (ヤマモト,ユウジ)
Title オードリー・ヘプバーン - 子どもたちのためにつくした「永遠のようせい」  p71-86
Statement of Responsibility 粟田/佳織∥文 (アワタ,カオリ)
Statement of Responsibility 三村/久美子∥絵 (ミムラ,クミコ)
Title マルコ・ポーロ - ヨーロッパに東アジアの文化を伝えた  p87-102
Statement of Responsibility 鶴川/たくじ∥文 (ツルカワ,タクジ)
Statement of Responsibility 鳥飼/規世∥絵 (トリガイ,ノリヨ)
Title 田中正造 - 日本で初めて公害をうったえた政治家  p103-118
Statement of Responsibility 粟生/こずえ∥文 (アオウ,コズエ)
Statement of Responsibility 藤原/良二∥絵 (フジワラ,リョウジ)
Title キング牧師 - 人種差別のない世界を目指した  p119-134
Statement of Responsibility 甲斐/望∥文 (カイ,ノゾミ)
Statement of Responsibility 堀口/順一朗∥絵 (ホリグチ,ジュンイチロウ)
Title ジャンヌ・ダルク - フランスを救った少女  p135-150
Statement of Responsibility 沢辺/有司∥文 (サワベ,ユウジ)
Statement of Responsibility みきさと∥絵 (ミキサト)
Title ジョン万次郎 - 幕末に日本とアメリカのかけ橋になった  p151-166
Statement of Responsibility 小柳/順治∥文 (コヤナギ,ジュンジ)
Statement of Responsibility 小野/正統∥絵 (オノ,マサトウ)
Title 松下幸之助 - 日本の家庭電器製品の発展につくした  p167-182
Statement of Responsibility こざき/ゆう∥文 (コザキ,ユウ)
Statement of Responsibility 大塚/洋一郎∥絵 (オオツカ,ヨウイチロウ)
Title 若田光一 - 日本人で初めて宇宙ステーションのリーダーになった  p183-198
Statement of Responsibility 高橋/みか∥文 (タカハシ,ミカ)
Statement of Responsibility 福田/ゆうこ∥絵 (フクダ,ユウコ)

Study Subject

Study Subject 伝記
Study Subject(Reading) デンキ
Study Subject シュリーマン   p10-26
Study Subject(Reading) シュリーマン
Study Subject 徳川/家康   p27-42
Study Subject(Reading) トクガワ,イエヤス
Study Subject 夏目/漱石   p43-56
Study Subject(Reading) ナツメ,ソウセキ
Study Subject メンデル   p57-70
Study Subject(Reading) メンデル
Study Subject オードリー・ヘップバーン   p71-86
Study Subject(Reading) オードリー/ヘップバーン
Study Subject マルコ・ポーロ   p87-102
Study Subject(Reading) マルコ/ポーロ
Study Subject 田中/正造   p103-118
Study Subject(Reading) タナカ,ショウゾウ
Study Subject キング牧師   p119-134
Study Subject(Reading) キング/ボクシ
Study Subject ジャンヌ・ダルク   p135-150
Study Subject(Reading) ジャンヌ/ダルク
Study Subject 中浜/万次郎   p151-166
Study Subject(Reading) ナカハマ,マンジロウ
Study Subject 松下/幸之助   p167-182
Study Subject(Reading) マツシタ,コウノスケ
Study Subject 若田/光一   p183-199
Study Subject(Reading) ワカタ,コウイチ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page