Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

ボランティアをやりたい! 高校生ボランティア・アワードに集まれ(岩波ジュニア新書 910)

  • Content Introduction 少しでも社会を良くしたい。誰かのために役立ちたい! 環境問題や医療・福祉、国際貢献、地域づくり…。「高校生ボランティア・アワード2019」に参加した高校生達の、アイディアにあふれたボランティア活動を紹介します。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182056940 Tamaho 児童新書① 369 ボ Children's Books  
92057110 Tatomi ジュニア新書 369 ボ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title ボランティアをやりたい!
Title (Reading) ボランティア/オ/ヤリタイ
Subtitle 高校生ボランティア・アワードに集まれ
Subtitle (Reading) コウコウセイ/ボランティア/アワード/ニ/アツマレ
Author さだ/まさし∥編
Author (Reading) サダ,マサシ
Author 風に立つライオン基金∥編
Author (Reading) カゼ/ニ/タツ/ライオン/キキン
Series 岩波ジュニア新書
シリーズ巻次 910
Publisher 岩波書店
Publication Date 2019.12
Number of Pages, etc. 12,187p
Dimensions 18cm
Price \820
ISBN 978-4-00-500910-7
Content Description 少しでも社会を良くしたい。誰かのために役立ちたい! 環境問題や医療・福祉、国際貢献、地域づくり…。「高校生ボランティア・アワード2019」に参加した高校生達の、アイディアにあふれたボランティア活動を紹介します。
Content Discription (Children) 全国各地でボランティア活動を行っている高校生が一堂に会する「高校生ボランティア・アワード」。“少しでも社会を良くしたい”“誰かのために役立ちたい”という志を持ち、環境問題や医療・福祉、国際貢献、地域づくりなどの活動を行う、力強く、明るく元気な高校生達を紹介します。
NDC 9 369.7
NDC 10 369.7
Intended Audience 中学生,高校生(FG)

Author Introduction

<さだ/まさし∥編>
長崎市出身。シンガーソングライター。小説家。公益財団法人風に立つライオン基金設立者・理事。著書に「風に立つライオン」「解夏」など。

Study Subject

Study Subject ボランティア
Study Subject(Reading) ボランティア
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page