Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

迷走する教員の働き方改革 変形労働時間制を考える 岩波ブックレット No.1020

  • Content Introduction 2021年度より公立学校教員への導入が可能になる「1年単位の変形労働時間制」は、教員の多忙化を更に進展させる可能性を含んでいる。学校がおかれている実情や法制度を踏まえ、制度の問題点を多様な視点から5人が論じる。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
181158470 Tamaho 一般新書② 374 メ General Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 迷走する教員の働き方改革
Title (Reading) メイソウ/スル/キョウイン/ノ/ハタラキカタ/カイカク
Subtitle 変形労働時間制を考える
Subtitle (Reading) ヘンケイ/ロウドウ/ジカンセイ/オ/カンガエル
Author 内田/良∥著
Author (Reading) ウチダ,リョウ
Author 広田/照幸∥著
Author (Reading) ヒロタ,テルユキ
Author 高橋/哲∥著
Author (Reading) タカハシ,サトシ
Author 嶋崎/量∥著
Author (Reading) シマサキ,チカラ
Author 斉藤/ひでみ∥著
Author (Reading) サイトウ,ヒデミ
Publisher 岩波書店
Publisher (Reading) イワナミ/ショテン
Base Price \620
ISBN 978-4-00-271020-4
Number of Pages, etc. 79p
Dimensions 21cm
NDC 374.37
Content Description 2021年度より公立学校教員への導入が可能になる「1年単位の変形労働時間制」は、教員の多忙化を更に進展させる可能性を含んでいる。学校がおかれている実情や法制度を踏まえ、制度の問題点を多様な視点から5人が論じる。

Display Contents

Title 学校の現状を見える化する
Statement of Responsibility 内田/良∥著
Title なぜ、このような働き方になってしまったのか
Statement of Responsibility 広田/照幸∥著
Title 給特法という法制度とその矛盾
Statement of Responsibility 高橋/哲∥著
Title 一年単位の変形労働時間制がもたらす危険性
Statement of Responsibility 嶋崎/量∥著
Title 変形労働時間制は教育現場に何をもたらすか?
Statement of Responsibility 斉藤/ひでみ∥著
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page