Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

教育は何を評価してきたのか 岩波新書 新赤版 1829

  • Content Introduction 日本社会が息苦しい原因は、教育をめぐる磁場にあった。能力・資質・態度という言葉に注目し、戦前から現在までの日本の教育言説を分析することで、格差と不安に満ちた社会構造から脱却する道筋を示す。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
181158676 Tamaho 一般新書② 372 ホ General Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 教育は何を評価してきたのか
Title (Reading) キョウイク/ワ/ナニ/オ/ヒョウカ/シテ/キタ/ノカ
Author 本田/由紀∥著
Author (Reading) ホンダ,ユキ
Publisher 岩波書店
Publisher (Reading) イワナミ/ショテン
Base Price \840
ISBN 978-4-00-431829-3
Number of Pages, etc. 8,253p
Dimensions 18cm
NDC 372.106
Content Description 日本社会が息苦しい原因は、教育をめぐる磁場にあった。能力・資質・態度という言葉に注目し、戦前から現在までの日本の教育言説を分析することで、格差と不安に満ちた社会構造から脱却する道筋を示す。
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page