Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

カブトムシ・クワガタ飼い方&原色図鑑 長生きさせる!繁殖させる!

  • Content Introduction 親子で楽しんで学べる! カブトムシ・クワガタの生態から飼育・繁殖・割り出し・羽化までを、迫力のある写真とともにわかりやすく解説。夏休みの自由研究にも役立つ。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
92057984 Tatomi しゅげい・りょうり 646 サ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title カブトムシ・クワガタ飼い方&原色図鑑
Title (Reading) カブトムシ/クワガタ/カイカタ/アンド/ゲンショク/ズカン
Subtitle 長生きさせる!繁殖させる!
Subtitle (Reading) ナガイキ/サセル/ハンショク/サセル
Author 佐々木/浩之∥写真・文
Author (Reading) ササキ,ヒロユキ
Publisher コスミック出版
Publication Date 2020.8
Number of Pages, etc. 111p
Dimensions 26cm
Price \1200
ISBN 978-4-7747-9212-5
Content Description 親子で楽しんで学べる! カブトムシ・クワガタの生態から飼育・繁殖・割り出し・羽化までを、迫力のある写真とともにわかりやすく解説。夏休みの自由研究にも役立つ。
Content Discription (Children) 少しでも長生きさせたい、卵(たまご)を産ませたい…。カブトムシとクワガタを実際(じっさい)に飼育(しいく)して繁殖(はんしょく)させるまでを、たくさんの写真でわかりやすく解説(かいせつ)。日本と世界のカッコいいカブトムシ・クワガタを紹介(しょうかい)する図鑑(ずかん)ものっています。
NDC 9 646.98
NDC 10 646.98
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生(B3B5)

Author Introduction

<佐々木/浩之∥写真・文>
1973年生まれ。水辺の生物を中心に撮影を行うフリーの動物写真家。著書に「育てる楽しむ癒しの「苔ボトル」」「金魚飼育ノート」など。

Study Subject

Study Subject かぶとむし
Study Subject(Reading) カブトムシ
Study Subject くわがたむし
Study Subject(Reading) クワガタムシ
Study Subject 昆虫の飼育
Study Subject(Reading) コンチュウ/ノ/シイク
Study Subject 昆虫採集   p20-25
Study Subject(Reading) コンチュウ/サイシュウ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page