Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

10代と語る英語教育 民間試験導入延期までの道のり(ちくまプリマー新書 357)

  • Content Introduction 延期となった大学入学共通テストへの英語民間試験導入。SNSや国会前でのデモなど、大きな役割を担った10代の若者3人に取材し、大学入試改革とは何か、英語教育はどうあるべきかを解き明かす。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182058002 Tamaho ティーン 375 ト Children's Books  
92058051 Tatomi でんき・ちずしゃかい 375 ト Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 10代と語る英語教育
Title (Reading) ジュウダイ/ト/カタル/エイゴ/キョウイク
Subtitle 民間試験導入延期までの道のり
Subtitle (Reading) ミンカン/シケン/ドウニュウ/エンキ/マデ/ノ/ミチノリ
Author 鳥飼/玖美子∥著
Author (Reading) トリカイ,クミコ
Series ちくまプリマー新書
シリーズ巻次 357
Publisher 筑摩書房
Publication Date 2020.8
Number of Pages, etc. 316p
Dimensions 18cm
Price \980
ISBN 978-4-480-68384-7
Content Description 延期となった大学入学共通テストへの英語民間試験導入。SNSや国会前でのデモなど、大きな役割を担った10代の若者3人に取材し、大学入試改革とは何か、英語教育はどうあるべきかを解き明かす。
Content Discription (Children) 大学入学共通テストへの英語民間試験導入が突然、延期となった。政治には無関心と言われる10代の若者はなぜ立ち上がったのか。SNSや国会前でのデモなど、大きな役割を担った3人に取材し、大学入試改革とは何か、英語教育はどうあるべきかを解明する。
NDC 9 375.893
NDC 10 375.8934
Intended Audience 中学生,高校生,一般(FGL)

Author Introduction

<鳥飼/玖美子∥著>
東京都生まれ。サウサンプトン大学大学院博士課程修了(Ph.D.)。立教大学名誉教授。著書に「英語教育の危機」など。

Study Subject

Study Subject 入学試験
Study Subject(Reading) ニュウガク/シケン
Study Subject 大学
Study Subject(Reading) ダイガク
Study Subject 英語
Study Subject(Reading) エイゴ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page