Go to the content

Material Details

10歳からの考える力が育つ20の物語 童話探偵ブルースの「ちょっとちがう」読み解き方

  • Content Introduction キリギリスは本当になまけ者だったのか? オオカミ少年の悲しすぎるウソの理由とは? 童話探偵ブルースと秘書シナモンが、童話を「ちょっとちがう視点」で読み解き、今の時代に活かすための新しい解釈を示す。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182060460 Tamaho 児童④ 909 イ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 10歳からの考える力が育つ20の物語
Title (Reading) ジッサイ/カラ/ノ/カンガエル/チカラ/ガ/ソダツ/ニジュウ/ノ/モノガタリ
Subtitle 童話探偵ブルースの「ちょっとちがう」読み解き方
Subtitle (Reading) ドウワ/タンテイ/ブルース/ノ/チョット/チガウ/ヨミトキカタ
Author 石原/健次∥作
Author (Reading) イシハラ,ケンジ
Author 矢部/太郎∥絵
Author (Reading) ヤベ,タロウ
Publisher アスコム
Publication Date 2021.11
Number of Pages, etc. 335p
Dimensions 19cm
Price \1300
ISBN 978-4-7762-1161-7
Content Description キリギリスは本当になまけ者だったのか? オオカミ少年の悲しすぎるウソの理由とは? 童話探偵ブルースと秘書シナモンが、童話を「ちょっとちがう視点」で読み解き、今の時代に活かすための新しい解釈を示す。
Content Discription (Children) 人にはそれぞれ立場や考え方によってちがう正義(せいぎ)があり、だれもが自分を正義だと思っている。大切なのは、自分ではないだれかの立場で考えることなんだ。「ウサギとカメ」「雪女」など、みんなも良く知っている童話を「ちょっとちがった視点(してん)」で読もう。いろんな角度から物事を見られるようになるよ。
NDC 9 909.3
NDC 10 909.3
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生(B3B5)

Author Introduction

<石原/健次∥作>
1969年生まれ。兵庫県出身。放送作家。元お笑いトリオ「インパクト」のメンバー。

Study Subject

Study Subject 民話
Study Subject(Reading) ミンワ
Study Subject 物の見方・考え方
Study Subject(Reading) モノ/ノ/ミカタ/カンガエカタ
Study Subject 童話
Study Subject(Reading) ドウワ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page