Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

にほんごをまなぶえほん 3 どうする?どうなる? あきますあけます

  • Content Introduction 日本語を母国語としない子どもが日本語初級の文型をたくさんのイラストとともに楽しく学べる本。3は、日常的な場面で使用されるいろいろな動詞を紹介する。付録にアクセスできるQRコード付き。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
92060198 Tatomi びじゅつスポーツこ 810 ス 3 Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title にほんごをまなぶえほん
Title (Reading) ニホンゴ/オ/マナブ/エホン
Volume Number
Author スーザンももこ∥作・絵
Author (Reading) スーザン モモコ
Author 久東/明日香∥監修
Author (Reading) クドウ,アスカ
各巻タイトル どうする?どうなる? あきますあけます
各巻タイトルヨミ ドウスル/ドウナル/アキマス/アケマス
Publisher 岩崎書店
Publication Date 2021.11
Number of Pages, etc. 48p
Dimensions 24cm
Price \2000
ISBN 978-4-265-08973-4
Content Description 日本語を母国語としない子どもが日本語初級の文型をたくさんのイラストとともに楽しく学べる本。3は、日常的な場面で使用されるいろいろな動詞を紹介する。付録にアクセスできるQRコード付き。
Content Discription (Children) にほんごを、たくさんのイラストとともに楽しくまなびましょう。「どうする?どうなる?」をあらわす動詞(どうし)。「ごはんを/たべます」「せんせいに/ききます」など、生活の中でよくつかうやさしい動詞を場面(ばめん)ごとにしょうかい。「あきます・あけます」のように、よくにている動詞ものっています。
NDC 9 810.7
NDC 10 810.7
Intended Audience 小学1~2年生,小学3~4年生(B1B3)

Author Introduction

<スーザンももこ∥作・絵>
星薬科大学薬学部卒業。薬剤師としての勤務を経て、ボランティアや日本語学校で日本語教師として指導。日本児童文学者協会会員。

Study Subject

Study Subject 動詞
Study Subject(Reading) ドウシ
Study Subject 国語
Study Subject(Reading) コクゴ
Study Subject 外国語
Study Subject(Reading) ガイコクゴ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page