Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

授業で活躍!タブレットPCで写真を撮ろう 1 完成した作品を撮ろう

  • Content Introduction 学校で配布されているタブレットPCにはカメラ機能がついている。写生する風景や自分で描いた絵、友だちのポートレートなど、子どもたち自身がタブレットPCを用いて上手に写真を撮る方法を解説する。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182060782 Tamaho こどもパソコンの本 375 ジ 1 Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 授業で活躍!タブレットPCで写真を撮ろう
Title (Reading) ジュギョウ/デ/カツヤク/タブレット/ピーシー/デ/シャシン/オ/トロウ
Volume Number
Author 並木/隆∥監修
Author (Reading) ナミキ,タカシ
各巻タイトル 完成した作品を撮ろう
各巻タイトルヨミ カンセイ/シタ/サクヒン/オ/トロウ
各巻サブタイトル 図工・美術編
Publisher 汐文社
Publication Date 2021.12
Number of Pages, etc. 31p
Dimensions 27cm
Price \2600
ISBN 978-4-8113-2883-6
Content Description 学校で配布されているタブレットPCにはカメラ機能がついている。写生する風景や自分で描いた絵、友だちのポートレートなど、子どもたち自身がタブレットPCを用いて上手に写真を撮る方法を解説する。
Content Discription (Children) タブレットPCのカメラ機能を使って、写真撮影(さつえい)をしてみましょう。写真を撮(と)るための基本のテクニックをはじめ、写生する風景、自分で描(か)いた絵、立体作品、水を使ったアートなどを撮影する方法や、アニメーション、パラパラマンガのコマ撮(ど)りの方法を紹介(しょうかい)します。
NDC 9 375.199
NDC 10 375.199
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生,中学生(B3B5F)

Study Subject

Study Subject デジタルカメラ
Study Subject(Reading) デジタル/カメラ
Study Subject 写真
Study Subject(Reading) シャシン
Study Subject 図画工作
Study Subject(Reading) ズガ/コウサク
Study Subject 学習法
Study Subject(Reading) ガクシュウホウ
Study Subject タブレット
Study Subject(Reading) タブレット
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page