Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

尾形光琳(伝統の美がひかる!江戸時代の天才絵師)

  • Content Introduction 江戸時代に活躍した絵師、尾形光琳。だれもが見る喜びを感じるような、美しい作風が人気をよんだ光琳の簡単な伝記を掲載するとともに、「燕子花図屏風」「紅白梅図屏風」などの代表作をわかりやすく紹介する。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182061020 Tamaho 児童④ 721 オ Children's Books  
92060458 Tatomi びじゅつスポーツこ 721 オ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 尾形光琳
Title (Reading) オガタ/コウリン
Author 山下/裕二∥監修
Author (Reading) ヤマシタ,ユウジ
Series 伝統の美がひかる!江戸時代の天才絵師
Publisher ほるぷ出版
Publication Date 2022.2
Number of Pages, etc. 31p
Dimensions 28cm
Price \2900
ISBN 978-4-593-10267-9
Content Description 江戸時代に活躍した絵師、尾形光琳。だれもが見る喜びを感じるような、美しい作風が人気をよんだ光琳の簡単な伝記を掲載するとともに、「燕子花図屏風」「紅白梅図屏風」などの代表作をわかりやすく紹介する。
Content Discription (Children) 江戸(えど)時代に京都の着物商の家に生まれ、はなやかで遊び心のある作品を多くえがいた絵師、尾形光琳(おがたこうりん)。「琳派(りんぱ)」という芸術家のグループの代表的な絵師で、その名前の由来にもなりました。光琳の生涯(しょうがい)を簡潔に説明し、代表作をわかりやすく紹介(しょうかい)します。
NDC 9 721.5
NDC 10 721.5
Intended Audience 小学5~6年生(B5)

Study Subject

Study Subject 尾形/光琳
Study Subject(Reading) オガタ,コウリン
Study Subject 日本画
Study Subject(Reading) ニホンガ
Study Subject 工芸   p6-11
Study Subject(Reading) コウゲイ
Study Subject 水墨画   p20-21
Study Subject(Reading) スイボクガ
Study Subject 琳派   p22-29
Study Subject(Reading) リンパ
Study Subject 美術館   p30
Study Subject(Reading) ビジュツカン
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page