Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

伊藤若冲(伝統の美がひかる!江戸時代の天才絵師)

  • Content Introduction 江戸時代に活躍した絵師、伊藤若冲。生き物をじっくり観察して描き、常に工夫しながら自分らしい表現を探し続けた若冲の簡単な伝記を掲載するとともに、国宝「動植綵絵」などの代表作をわかりやすく紹介する。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182061019 Tamaho 児童④ 721 イ Children's Books  
92060457 Tatomi びじゅつスポーツこ 721 イ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 伊藤若冲
Title (Reading) イトウ/ジャクチュウ
Author 山下/裕二∥監修
Author (Reading) ヤマシタ,ユウジ
Series 伝統の美がひかる!江戸時代の天才絵師
Publisher ほるぷ出版
Publication Date 2022.2
Number of Pages, etc. 31p
Dimensions 28cm
Price \2900
ISBN 978-4-593-10268-6
Content Description 江戸時代に活躍した絵師、伊藤若冲。生き物をじっくり観察して描き、常に工夫しながら自分らしい表現を探し続けた若冲の簡単な伝記を掲載するとともに、国宝「動植綵絵」などの代表作をわかりやすく紹介する。
Content Discription (Children) 江戸(えど)時代に生まれて、リアルで不思議な生き物たちを数多くえがいた絵師、伊藤若冲(いとうじゃくちゅう)。自然そのものをお手本として、生き物をじっくり観察してえがいた作品は、多くの人の心をとらえました。若冲の生涯(しょうがい)を簡潔に説明し、代表作をわかりやすく紹介(しょうかい)します。
NDC 9 721.4
NDC 10 721.4
Intended Audience 小学5~6年生(B5)

Study Subject

Study Subject 伊藤/若冲
Study Subject(Reading) イトウ,ジャクチュウ
Study Subject 日本画
Study Subject(Reading) ニホンガ
Study Subject 仏教   p12-13
Study Subject(Reading) ブッキョウ
Study Subject 仏像   p20-21
Study Subject(Reading) ブツゾウ
Study Subject 水墨画   p22-27
Study Subject(Reading) スイボクガ
Study Subject 美術館   p30
Study Subject(Reading) ビジュツカン
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page