Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

ボランティアたちの物語 東京2020オリンピック・パラリンピックの記録

  • Content Introduction スポーツドクターをめざす若き医師、南スーダン選手団通訳、閉会式にも登場した車いすユーザー…。それぞれに想いを抱えながら、東京2020オリンピック・パラリンピックの開催と選手を支えたボランティアたちの奮闘記。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182061276 Tamaho 児童④ 780 ボ Children's Books  
92060657 Tatomi びじゅつスポーツこ 780 ボ Children's Books   Checked Out
Reservation Count 0

Basic Information

Title ボランティアたちの物語
Title (Reading) ボランティアタチ/ノ/モノガタリ
Subtitle 東京2020オリンピック・パラリンピックの記録
Subtitle (Reading) トウキョウ/ニセンニジュウ/オリンピック/パラリンピック/ノ/キロク
並列タイトル THE STORY OF VOLUNTEERS
Author 日本財団ボランティアセンター∥監修
Author (Reading) ニッポン/ザイダン/ボランティア/センター
Publisher 小峰書店
Publication Date 2022.3
Number of Pages, etc. 191p
Dimensions 22cm
Price \1800
ISBN 978-4-338-08172-6
Content Description スポーツドクターをめざす若き医師、南スーダン選手団通訳、閉会式にも登場した車いすユーザー…。それぞれに想いを抱えながら、東京2020オリンピック・パラリンピックの開催と選手を支えたボランティアたちの奮闘記。
Content Discription (Children) 東京2020オリンピック・パラリンピックに参加したアスリートの物語は、数多く目にするかもしれません。しかし、ボランティアもまた、さまざまな背景、目的、そして思いを持って臨んでいました。医師、通訳、視覚障がいのある学生など、大会と選手を支えたボランティアたちの奮闘記(ふんとうき)です。
NDC 9 780.69
NDC 10 780.69
Intended Audience 小学5~6年生(B5)

Study Subject

Study Subject オリンピック
Study Subject(Reading) オリンピック
Study Subject パラリンピック
Study Subject(Reading) パラリンピック
Study Subject ボランティア
Study Subject(Reading) ボランティア
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page