Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

私たちはどう学んでいるのか 創発から見る認知の変化(ちくまプリマー新書 403)

  • Content Introduction はじめは全く打てなかったキーボードが、そのうち自動的に指が動き正確に打てるようになるのはなぜか。認知的変化に働く無意識的なメカニズムを創発という観点から検討し、「学び」の実態を明らかにする。お勧めの文献も掲載。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182061603 Tamaho ティーン 141 ス Children's Books  
92060931 Tatomi ひゃっかじてんれきし 141 ス Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 私たちはどう学んでいるのか
Title (Reading) ワタシタチ/ワ/ドウ/マナンデ/イル/ノカ
Subtitle 創発から見る認知の変化
Subtitle (Reading) ソウハツ/カラ/ミル/ニンチ/ノ/ヘンカ
Author 鈴木/宏昭∥著
Author (Reading) スズキ,ヒロアキ
Series ちくまプリマー新書
シリーズ巻次 403
Publisher 筑摩書房
Publication Date 2022.6
Number of Pages, etc. 216p
Dimensions 18cm
Price \840
ISBN 978-4-480-68431-8
Content Description はじめは全く打てなかったキーボードが、そのうち自動的に指が動き正確に打てるようになるのはなぜか。認知的変化に働く無意識的なメカニズムを創発という観点から検討し、「学び」の実態を明らかにする。お勧めの文献も掲載。
Content Discription (Children) はじめは打てなかったキーボードが、そのうち自動的に指が動き正確に打てるようになる。なかなか解けなかった問題なのに、ある瞬間にその解がひらめくこともある。こうした認知的変化に働く無意識的なメカニズムを創発という観点から検討。認知科学の視点から「学び」の実態を明らかにする。
NDC 9 141.51
NDC 10 141.51
Intended Audience 中学生,高校生,一般(FGL)

Author Introduction

<鈴木/宏昭∥著>
1958年生まれ。東京大学大学院単位取得退学。博士(教育学)。青山学院大学教授。日本認知科学会元会長、フェロー。著書に「認知バイアス」など。

Study Subject

Study Subject 学習
Study Subject(Reading) ガクシュウ
Study Subject 心理学
Study Subject(Reading) シンリガク
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page