Go to the content

Material Details

みんなで知りたいLGBTQ+ 5 未来をみんなでつくろう

  • Content Introduction 「多様な性のあり方」を学べるテキスト。調査データ・最新事例・マンガなど、学びを深めるヒントを収録。5は、地域や学校、職場、家庭の多様性について解説する。ワークシートがダウンロードできるQRコード付き。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182062107 Tamaho 児童② 367 ミ 5 Children's Books  
92061348 Tatomi でんき・ちずしゃかい 367 ミ 5 Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title みんなで知りたいLGBTQ+
Title (Reading) ミンナ/デ/シリタイ/エルジービーティーキュープラス
Volume Number
Author 電通ダイバーシティ・ラボ∥企画
Author (Reading) デンツウ/ダイバーシティ/ラボ
Author ReBit∥監修
Author (Reading) リビット
各巻タイトル 未来をみんなでつくろう
各巻タイトルヨミ ミライ/オ/ミンナ/デ/ツクロウ
Publisher 文研出版
Publication Date 2022.9
Number of Pages, etc. 39p
Dimensions 27cm
Price \2800
ISBN 978-4-580-82506-2
Content Description 「多様な性のあり方」を学べるテキスト。調査データ・最新事例・マンガなど、学びを深めるヒントを収録。5は、地域や学校、職場、家庭の多様性について解説する。ワークシートがダウンロードできるQRコード付き。
Content Discription (Children) LGBTQ+の人が暮らしやすい社会を実現することは、社会全体が暮らしやすく、活気に満ち、さまざまな可能性が高まる未来につながっていきます。LGBTQ+の人が抱(かか)えている困難と、学校・地域・職場・家庭での多様性について、調査データや最新の事例、ワークシートなどを使ってわかりやすく説明します。
NDC 9 367.9
NDC 10 367.97
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生,中学生(B3B5F)

Study Subject

Study Subject 性的マイノリティ
Study Subject(Reading) セイテキ/マイノリティ
Study Subject いじめ   p10-11
Study Subject(Reading) イジメ
Study Subject 学校   p10-13,18-21
Study Subject(Reading) ガッコウ
Study Subject 会社   p22-29
Study Subject(Reading) カイシャ
Study Subject 消費   p30-33
Study Subject(Reading) ショウヒ
Study Subject 家族   p34-35
Study Subject(Reading) カゾク
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page