Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

はねるまゆを追いかけて(文研ブックランド ノンフィクション)

  • Content Introduction 里山の散歩道で見つけた、ぴょんぴょんとはねる、植物のたねのようでも、虫がかくれているようでもある不思議な物体。その正体は、ある虫の「まゆ」のようなもので…。自然観察ノンフィクション。カラー写真も掲載。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182065597 Tamaho 児童③ 486 タ Children's Books  
192016421 Toyotomi 児童1 486 タ Children's Books  
92064286 Tatomi りか・どうぶつ 486 タ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title はねるまゆを追いかけて
Title (Reading) ハネル/マユ/オ/オイカケテ
Author 谷本/雄治∥文・写真
Author (Reading) タニモト,ユウジ
Series 文研ブックランド
Series ノンフィクション
Publisher 文研出版
Publication Date 2022.10
Number of Pages, etc. 111p
Dimensions 22cm
Price \1400
ISBN 978-4-580-82550-5
Content Description 里山の散歩道で見つけた、ぴょんぴょんとはねる、植物のたねのようでも、虫がかくれているようでもある不思議な物体。その正体は、ある虫の「まゆ」のようなもので…。自然観察ノンフィクション。カラー写真も掲載。
Content Discription (Children) 遠くに出かけなくたって、足元や身のまわりにはいろんな虫がくらしている。さあ、虫の世界をのぞいてみよう!里山で見つけた、ぴょんぴょんとはねる、植物のたねみたいな「物体」。その正体を調べてみると…。虫の新たな魅力(みりょく)と発見を伝える自然観察ノンフィクション。自由研究のヒントも満載(まんさい)。
NDC 9 486.6
NDC 10 486.6
Intended Audience 小学3~4年生(B3)

Author Introduction

<谷本/雄治∥文・写真>
名古屋市生まれ。作家・プチ生物研究家。著書に「ご近所のムシがおもしろい!」「ぼくらのなぞ虫大研究」など。

Study Subject

Study Subject ぞうむし
Study Subject(Reading) ゾウムシ
Study Subject 昆虫観察
Study Subject(Reading) コンチュウ/カンサツ
Study Subject さなぎ
Study Subject(Reading) サナギ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page