Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

治療効果アップにつながる患者のコミュニケーション力 医師との会話・失敗例と成功例をケースごとに解説

  • Content Introduction 医師とのコミュニケーションがうまくいけば、治療効果も上がる! 短い診察時間で医師とコミュニケーションをしっかり図るコツを、ケースごとに失敗例・成功例をあげながら解説する。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
181168864 Tamaho 医育 490.1 ミ General Books  
91153557 Tatomi 数学・科学 490.1 ミ General Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 治療効果アップにつながる患者のコミュニケーション力
Title (Reading) チリョウ/コウカ/アップ/ニ/ツナガル/カンジャ/ノ/コミュニケーションリョク
Subtitle 医師との会話・失敗例と成功例をケースごとに解説
Subtitle (Reading) イシ/トノ/カイワ/シッパイレイ/ト/セイコウレイ/オ/ケース/ゴト/ニ/カイセツ
Author 宮原/哲∥著
Author (Reading) ミヤハラ,アキラ
Author 中山/健夫∥著
Author (Reading) ナカヤマ,タケオ
Publisher 朝日新聞出版
Publisher (Reading) アサヒ/シンブン/シュッパン
Base Price \1400
ISBN 978-4-02-332279-0
Number of Pages, etc. 195p
Dimensions 19cm
NDC 490.14
Content Description 医師とのコミュニケーションがうまくいけば、治療効果も上がる! 短い診察時間で医師とコミュニケーションをしっかり図るコツを、ケースごとに失敗例・成功例をあげながら解説する。
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page