Go to the content

Material Details

「よく見る人」と「よく聴く人」 共生のためのコミュニケーション手法(岩波ジュニア新書 975)

  • Content Introduction 目の見えない研究者と耳が聞こえない研究者が、互いの違いを超えてわかり合うためのコミュニケーションの可能性を考える。手話メッセージ動画が見られるQRコード、テキストデータ請求券付き。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182064113 Tamaho 児童新書① 369 ヒ Children's Books  
92063172 Tatomi ジュニア新書 369 ヒ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 「よく見る人」と「よく聴く人」
Title (Reading) ヨク/ミル/ヒト/ト/ヨク/キク/ヒト
Subtitle 共生のためのコミュニケーション手法
Subtitle (Reading) キョウセイ/ノ/タメ/ノ/コミュニケーション/シュホウ
Author 広瀬/浩二郎∥著
Author (Reading) ヒロセ,コウジロウ
Author 相良/啓子∥著
Author (Reading) サガラ,ケイコ
Series 岩波ジュニア新書
シリーズ巻次 975
Publisher 岩波書店
Publication Date 2023.9
Number of Pages, etc. 14,191p
Dimensions 18cm
Price \940
ISBN 978-4-00-500975-6
Content Description 目の見えない研究者と耳が聞こえない研究者が、互いの違いを超えてわかり合うためのコミュニケーションの可能性を考える。手話メッセージ動画が見られるQRコード、テキストデータ請求券付き。
Content Discription (Children) よく見て、よく聴いて、人生を豊かにしよう!目の見えない研究者と耳が聞こえない研究者による対話。手話や点字など様々な「工夫」を積み重ねて他者とつながり、世界を広げてきた2人が、多様な人々が互いに理解し合うためのコミュニケーションの可能性を伝える。
NDC 9 369.275
NDC 10 369.275
Intended Audience 中学生,高校生(FG)

Author Introduction

<広瀬/浩二郎∥著>
東京都生まれ。国立民族学博物館人類基礎理論研究部教授。総合研究大学院大学人類文化研究コース教授。
<相良/啓子∥著>
人間文化研究機構共創先導プロジェクト共創促進研究、国立民族学博物館拠点特任助教。

Study Subject

Study Subject 聴覚障害
Study Subject(Reading) チョウカク/ショウガイ
Study Subject 視覚障害
Study Subject(Reading) シカク/ショウガイ
Study Subject コミュニケーション
Study Subject(Reading) コミュニケーション
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page