Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

川の科学ずかん 川のなりたち

  • Content Introduction 川のなりたちについて、イラストと写真を交えて、科学的な視点からわかりやすく解説。川の基本や、川がつくりだす地形、川がよごれる理由や川の水のためにできることなどを取り上げる。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182064200 Tamaho 児童③ 517 カ Children's Books  
92063114 Tatomi しゅげい・りょうり 517 カ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 川の科学ずかん 川のなりたち
Title (Reading) カワ/ノ/カガク/ズカン/カワ/ノ/ナリタチ
Author 知花/武佳∥監修
Author (Reading) チバナ,タケヨシ
Author 本作り空Sola∥編
Author (Reading) ホンズクリ/ソラ
Publisher 文研出版
Publication Date 2023.9
Number of Pages, etc. 39p
Dimensions 31cm
Price \3200
ISBN 978-4-580-82594-9
Content Description 川のなりたちについて、イラストと写真を交えて、科学的な視点からわかりやすく解説。川の基本や、川がつくりだす地形、川がよごれる理由や川の水のためにできることなどを取り上げる。
Content Discription (Children) 川の博士(はかせ)になろう!川はどうやって生まれ、大きな川になるのか。川からどんな地形がつくりだされるのか。川はなぜよごれるのか…。身近な自然である川がどういうものなのかや、川を流れる水について、イラストと写真を使って説明する。
NDC 9 517
NDC 10 517
Intended Audience 小学3~4年生(B3)

Study Subject

Study Subject
Study Subject(Reading) カワ
Study Subject 川原   p16-17
Study Subject(Reading) カワラ
Study Subject 池や川の生物   p17
Study Subject(Reading) イケ/ヤ/カワ/ノ/セイブツ
Study Subject 地形   p18-27
Study Subject(Reading) チケイ
Study Subject 博物館   p28-29
Study Subject(Reading) ハクブツカン
Study Subject 水質   p30-37
Study Subject(Reading) スイシツ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page