Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

国際子ども図書館児童文学連続講座講義録 令和4年度 子どもに本を手渡す

  • Content Introduction 令和4年11月に開催された令和4年度児童文学連続講座の講義録。子どもに本を手渡す大人が知っておきたい、子どもの本の現状を幅広く紹介する。レジュメ等も掲載。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
181180411 Tamaho 文学⑦詩・ア~ウ 909 コ General Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 国際子ども図書館児童文学連続講座講義録
Title (Reading) コクサイ/コドモ/トショカン/ジドウ/ブンガク/レンゾク/コウザ/コウギロク
Volume Number 令和4年度
Author 国立国会図書館国際子ども図書館∥編集
Author (Reading) コクサイ/コドモ/トショカン
各巻タイトル 子どもに本を手渡す
各巻タイトルヨミ コドモ/ニ/ホン/オ/テワタス
各巻サブタイトル 児童文学基礎講座
Publisher 国立国会図書館
Publisher 日本図書館協会(発売)
Publication Date 2023.9
Number of Pages, etc. 117p
Dimensions 30cm
Price \1800
ISBN 978-4-87582-915-7
Content Description 令和4年11月に開催された令和4年度児童文学連続講座の講義録。子どもに本を手渡す大人が知っておきたい、子どもの本の現状を幅広く紹介する。レジュメ等も掲載。
NDC 9 909.05
NDC 10 909.05
Intended Audience 一般(L)

Display Contents

Title 子どもの本の現在(いま) - 何をいかに選ぶか  p9-23
Statement of Responsibility 土居/安子∥述 (ドイ,ヤスコ)
Title 日本児童文学の現在 - サステナブルに生きさせられる子ども  p25-35
Statement of Responsibility 藤本/恵∥述 (フジモト,メグミ)
Title 海外児童文学の現在 - 「人種・民族」「階級・階層」「ジェンダー」から考える子どもの本  p37-55
Statement of Responsibility 水間/千恵∥述 (ミズマ,チエ)
Title 絵本の現在 - 普遍性と現代性を考える  p57-73
Statement of Responsibility 今田/由香∥述 (イマダ,ユカ)
Title 国際子ども図書館のサービス紹介   p75-88
Statement of Responsibility 坪井/伸樹∥述 (ツボイ,ノブキ)
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page