Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

動物園の24時間

  • Content Introduction 巨大ヘビも健康診断するの? 動物のうんちってどうしてる? 世界をリードする保護・教育活動をおこなうイギリスのチェスター動物園。憧れの飼育員に密着し、仕事を見学する男の子の目を通して、動物園の24時間を描く。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182064623 Tamaho 児童③ 480 ク Children's Books  
92063531 Tatomi りか・どうぶつ 480 ク Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 動物園の24時間
Title (Reading) ドウブツエン/ノ/ニジュウヨジカン
Author ラン・クック∥作
Author (Reading) クック,ラン
Author ステイシー・トーマス∥絵
Author (Reading) トーマス,ステイシー
Author 竹内/薫∥訳・監修
Author (Reading) タケウチ,カオル
Publisher 小学館
Publication Date 2023.12
Number of Pages, etc. 63p
Dimensions 26cm
Price \1600
ISBN 978-4-09-725237-5
Content Description 巨大ヘビも健康診断するの? 動物のうんちってどうしてる? 世界をリードする保護・教育活動をおこなうイギリスのチェスター動物園。憧れの飼育員に密着し、仕事を見学する男の子の目を通して、動物園の24時間を描く。
Content Discription (Children) 動物園のお仕事って、一体どんなことをするのでしょうか?そして、野生の動物たちを守るために、動物園ではどのような取り組みが行なわれているのでしょうか?熱帯雨林の生き物、見たことのない爬虫類(はちゅうるい)…。動物が大好きなタイカといっしょに飼育員(しいくいん)の仕事や動物園の24時間を体験しましょう。
NDC 9 480.76
NDC 10 480.76
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生(B3B5)
資料形式 漫画(D01)

Author Introduction

<ラン・クック∥作>
ケンブリッジ大学でアングロサクソンやケルトについて学ぶ。

Study Subject

Study Subject 動物園
Study Subject(Reading) ドウブツエン
Study Subject 飼育係
Study Subject(Reading) シイクガカリ
Study Subject 水族館   p38-46
Study Subject(Reading) スイゾクカン
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page