Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

写真と動画でわかるはじめての子ども手話

  • Content Introduction 知っておきたい手話の決まりから、挨拶や自己紹介、指文字、好きなこと、学校に関する手話、遊ぶときや困ったときの手話を写真で解説。単語集も収録する。動画が見られるQRコード付き。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182066115 Tamaho 児童④ 801 モ Children's Books  
92064720 Tatomi びじゅつスポーツこ 801 モ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 写真と動画でわかるはじめての子ども手話
Title (Reading) シャシン/ト/ドウガ/デ/ワカル/ハジメテ/ノ/コドモ/シュワ
Author モンキー高野∥著
Author (Reading) モンキー タカノ
Publisher ナツメ社
Publication Date 2024.10
Number of Pages, etc. 159p
Dimensions 21cm
Price \1400
ISBN 978-4-8163-7614-6
Content Description 知っておきたい手話の決まりから、挨拶や自己紹介、指文字、好きなこと、学校に関する手話、遊ぶときや困ったときの手話を写真で解説。単語集も収録する。動画が見られるQRコード付き。
Content Discription (Children) 「手話」は、耳が聴(き)こえない人(ろう者)や聴こえづらい人(難聴者(なんちょうしゃ))がコミュニケーションをとるために生まれた言語。あいさつから、自己(じこ)しょうかい、好きなこと、遊ぶときの表現(ひょうげん)まで、写真と動画で手話を説明します。手話クイズものっています。
NDC 9 378.28
NDC 10 801.92
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生(B3B5)

Author Introduction

<モンキー高野∥著>
神奈川県生まれ。東京都出身。東京都立石神井ろう学校卒業。手話の指導や教材制作、情報発信を行う手話フレンズを創設し、代表を務める。手話講師。

Study Subject

Study Subject 手話
Study Subject(Reading) シュワ
Study Subject 聴覚障害   p58
Study Subject(Reading) チョウカク/ショウガイ
Study Subject ろう学校   p124
Study Subject(Reading) ロウガッコウ
Study Subject 手話通訳   p144
Study Subject(Reading) シュワ/ツウヤク
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page