Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

10歳から知っておきたい「自分で決める力」の伸ばし方

  • Content Introduction 学校では教えてくれない「決め方」の教科書。将来の進路、友人関係など「あなただったらどうする?」という14のクエスト問題に挑戦し、実際に自分で選択肢を選びながら判断力を楽しく鍛えていく本。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182066197 Tamaho 児童① 141 ト Children's Books  
192016632 Toyotomi 児童2 141 ト Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 10歳から知っておきたい「自分で決める力」の伸ばし方
Title (Reading) ジッサイ/カラ/シッテ/オキタイ/ジブン/デ/キメル/チカラ/ノ/ノバシカタ
Author 鳥原/隆志∥著
Author (Reading) トリハラ,タカシ
Author もなか∥イラスト
Author (Reading) モナカ
Publisher 日本能率協会マネジメントセンター
Publication Date 2024.9
Number of Pages, etc. 159p
Dimensions 21cm
Price \1600
ISBN 978-4-8005-9264-4
Content Description 学校では教えてくれない「決め方」の教科書。将来の進路、友人関係など「あなただったらどうする?」という14のクエスト問題に挑戦し、実際に自分で選択肢を選びながら判断力を楽しく鍛えていく本。
Content Discription (Children) ゲームを禁止されたらどうする?学級新聞のテーマをどう作る?ストーリーまんがの主人公になりきり、起こった出来事にどう対処するのかを考えてみよう。大人になっても役立つ問題発見力・意思決定力・分析(ぶんせき)力・対人スキルを楽しく身につけることができる本。
NDC 9 141.5
NDC 10 141.5
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生,中学生(B3B5F)

Author Introduction

<鳥原/隆志∥著>
株式会社インバスケット研究所代表取締役。インバスケット・コンサルタント。著書に「究極の判断力を身につけるインバスケット思考」など。

Study Subject

Study Subject 思考
Study Subject(Reading) シコウ
Study Subject 物の見方・考え方
Study Subject(Reading) モノ/ノ/ミカタ/カンガエカタ
Study Subject 生き方・考え方
Study Subject(Reading) イキカタ/カンガエカタ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page