Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

ジュニア空想科学読本 26

  • Content Introduction 「SPY×FAMILY」のアーニャは、なぜ人の心が読めるの? アニメや漫画でおなじみの現象を科学的に検証する。オドロキの結論が満載の、とっても笑える理科の本。書き下ろしのプチ実験も収録。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182066619 Tamaho サバイバル他 404 ヤ 26 Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title ジュニア空想科学読本
Title (Reading) ジュニア/クウソウ/カガク/ドクホン
Volume Number 26
Author 柳田/理科雄∥著
Author (Reading) ヤナギタ,リカオ
Author きっか∥絵
Author (Reading) キッカ
著作 ジュニア空想科学読本
Publisher 汐文社
Publication Date 2024.12
Number of Pages, etc. 205p
Dimensions 20cm
Price \1800
ISBN 978-4-8113-3176-8
Content Description 「SPY×FAMILY」のアーニャは、なぜ人の心が読めるの? アニメや漫画でおなじみの現象を科学的に検証する。オドロキの結論が満載の、とっても笑える理科の本。書き下ろしのプチ実験も収録。
Content Discription (Children) 「ふしぎ駄菓子屋(だがしや)銭天堂」の駄菓子はどんな仕組み?「あつまれどうぶつの森」の“金のなる木”でもうけるには?アニメやマンガ、特撮(とくさつ)など、人間の想像力が生んだ「空想科学」のできごとを、科学の力で実現する方法はないか、無理やり実行したらどうなるか、意外な結論とともに紹介(しょうかい)。
NDC 9 404
NDC 10 404
Intended Audience 小学5~6年生(B5)

Author Introduction

<柳田/理科雄∥著>
鹿児島県種子島生まれ。東京大学中退。空想科学研究所を設立。明治大学理工学部非常勤講師。

Study Subject

Study Subject まんが
Study Subject(Reading) マンガ
Study Subject アニメーション
Study Subject(Reading) アニメーション
Study Subject 科学
Study Subject(Reading) カガク
Study Subject テレビドラマ
Study Subject(Reading) テレビ/ドラマ
Study Subject ゲームソフト
Study Subject(Reading) ゲーム/ソフト
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page