Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

お能探偵ノーと謎の博物館 おはなし日本文化 能・狂言(おはなし日本文化)

  • Content Introduction 小説家になりたい小6の界は、「能」をテーマにしたミステリを書こうと思いつく。能について調べていくと、ある少年と出会い…。日本人が長い時間をかけてはぐくんできた日本文化について、物語を通して理解を深めるシリーズ。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182066854 Tamaho 児童④ 773 イ Children's Books  
92065148 Tatomi びじゅつスポーツこ 773 イ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title お能探偵ノーと謎の博物館
Title (Reading) オノウ/タンテイ/ノー/ト/ナゾ/ノ/ハクブツカン
Subtitle おはなし日本文化 能・狂言
Subtitle (Reading) オハナシ/ニホン/ブンカ/ノウ/キョウゲン
Author 石川/宏千花∥作
Author (Reading) イシカワ,ヒロチカ
Author かない∥絵
Author (Reading) カナイ
Series おはなし日本文化
Publisher 講談社
Publication Date 2025.1
Number of Pages, etc. 74p
Dimensions 22cm
Price \1800
ISBN 978-4-06-538097-0
Content Description 小説家になりたい小6の界は、「能」をテーマにしたミステリを書こうと思いつく。能について調べていくと、ある少年と出会い…。日本人が長い時間をかけてはぐくんできた日本文化について、物語を通して理解を深めるシリーズ。
Content Discription (Children) ミステリ小説家になりたい、小6の界(かい)。「お能探偵(たんてい)ノー」という能をテーマにした作品を書こうとが思いつく。でも、能ってなんだっけ?図書館で調べていくと、謎(なぞ)の少年と出会い…。能・狂言(きょうげん)について解説した「おはなし日本文化ひとくちメモ」ものっています。
NDC 9 773
NDC 10 773
Intended Audience 小学5~6年生(B5)

Author Introduction

<石川/宏千花∥作>
「ユリエルとグレン」で講談社児童文学新人賞佳作、日本児童文学者協会新人賞、「拝啓パンクスノットデッドさま」で日本児童文学者協会賞を受賞。

Study Subject

Study Subject 狂言
Study Subject(Reading) キョウゲン
Study Subject
Study Subject(Reading) ノウ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page