Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

きみが社会のまんなか! こどもまんなかのひみつ(学研まんがでよくわかるシリーズ 特別編)

  • Content Introduction 子育てに関わる課題を解決するために新しくできた、こども家庭庁。こどもや子育てに優しい社会「こどもまんなか」を目指す取り組みなどを、まんがでわかりやすく解説する。豆知識も掲載。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182031793 Tamaho マンガ 369 キ Children's Books  
92041258 Tatomi でんき・ちずしゃかい 369 キ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title きみが社会のまんなか!
Title (Reading) キミ/ガ/シャカイ/ノ/マンナカ
Subtitle こどもまんなかのひみつ
Subtitle (Reading) コドモ/マンナカ/ノ/ヒミツ
Author 大月/マナ∥まんが
Author (Reading) オオツキ,マナ
Series 学研まんがでよくわかるシリーズ
シリーズ巻次 特別編
Publisher Gakken
Publication Date 2025.3
Number of Pages, etc. 102p
Dimensions 23cm
Price 頒価不明
Content Description 子育てに関わる課題を解決するために新しくできた、こども家庭庁。こどもや子育てに優しい社会「こどもまんなか」を目指す取り組みなどを、まんがでわかりやすく解説する。豆知識も掲載。
Content Discription (Children) こどもや子育てに優(やさ)しい社会「こどもまんなか」を実現(じつげん)しようとしている、こども家庭庁(かていちょう)。「こどもまんなか」ってなに?こども基本法(きほんほう)ってなんだろう?その取り組みやこども政策(せいさく)について、まんがでわかりやすく解説(かいせつ)。まめちしきものっています。
NDC 9 369.4
NDC 10 369.4
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生(B3B5)
資料形式 漫画(D01)

Study Subject

Study Subject 児童福祉
Study Subject(Reading) ジドウ/フクシ
Study Subject 子育て支援
Study Subject(Reading) コソダテ/シエン
Study Subject こども家庭庁
Study Subject(Reading) コドモ/カテイチョウ
Study Subject こども基本法   p37
Study Subject(Reading) コドモ/キホンホウ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page