Go to the content

Material Details

みんなが知りたい!骨のすべて ホネからわかる生きものたちの進化と生態(まなぶっく)

  • Content Introduction 動物たちの変わった行動やふしぎな姿のひみつとは? なぜヒトだけが直立二足歩行できる? 生きものたちが残した化石や標本からわかることとは? 各動物の骨の特徴や、骨標本の作り方などをイラスト・写真でやさしく解説。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182067384 Tamaho 児童③ 481 ミ Children's Books  
192017043 Toyotomi 児童1 481 ミ Children's Books  
92065562 Tatomi りか・どうぶつ 481 ミ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title みんなが知りたい!骨のすべて
Title (Reading) ミンナ/ガ/シリタイ/ホネ/ノ/スベテ
Subtitle ホネからわかる生きものたちの進化と生態
Subtitle (Reading) ホネ/カラ/ワカル/イキモノタチ/ノ/シンカ/ト/セイタイ
Author えぞホネ団Sapporo∥監修
Author (Reading) エゾホネダン/サッポロ
Series まなぶっく
Publisher メイツユニバーサルコンテンツ
Publication Date 2025.4
Number of Pages, etc. 128p
Dimensions 21cm
Price \1750
ISBN 978-4-7804-2980-0
Content Description 動物たちの変わった行動やふしぎな姿のひみつとは? なぜヒトだけが直立二足歩行できる? 生きものたちが残した化石や標本からわかることとは? 各動物の骨の特徴や、骨標本の作り方などをイラスト・写真でやさしく解説。
Content Discription (Children) 骨(ほね)は体を支(ささ)え、内臓(ないぞう)や器官を守るだけでなく、動かすための力を生み出す役割(やくわり)も果たしています。ヒトから恐竜(きょうりゅう)まで、動物の骨の特徴(とくちょう)をイラストで説明。骨標本の作り方や、身近な骨を探(さが)して調べる方法なども紹介(しょうかい)します。
NDC 9 481.16
NDC 10 481.16
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生(B3B5)

Study Subject

Study Subject
Study Subject(Reading) ホネ
Study Subject 人類   p8-13
Study Subject(Reading) ジンルイ
Study Subject いぬ(犬)   p14-15
Study Subject(Reading) イヌ
Study Subject ねこ   p16-17
Study Subject(Reading) ネコ
Study Subject うま(馬)   p18-19
Study Subject(Reading) ウマ
Study Subject きりん   p20-21
Study Subject(Reading) キリン
Study Subject カンガルー   p22-23
Study Subject(Reading) カンガルー
Study Subject こうもり   p24-25
Study Subject(Reading) コウモリ
Study Subject ライオン   p26-27
Study Subject(Reading) ライオン
Study Subject ぞう(象)   p28-29
Study Subject(Reading) ゾウ
Study Subject かば   p30-31
Study Subject(Reading) カバ
Study Subject パンダ   p32-33
Study Subject(Reading) パンダ
Study Subject アルマジロ   p34-35
Study Subject(Reading) アルマジロ
Study Subject ありくい   p36-37
Study Subject(Reading) アリクイ
Study Subject オランウータン   p38-39
Study Subject(Reading) オランウータン
Study Subject いっかく   p40-41
Study Subject(Reading) イッカク
Study Subject たら(鱈)   p42-43
Study Subject(Reading) タラ
Study Subject さめ   p44-45
Study Subject(Reading) サメ
Study Subject まんぼう   p46-47
Study Subject(Reading) マンボウ
Study Subject かえる   p48-49
Study Subject(Reading) カエル
Study Subject かめ(亀)   p50-51
Study Subject(Reading) カメ
Study Subject へび   p52-53
Study Subject(Reading) ヘビ
Study Subject わに   p54-55
Study Subject(Reading) ワニ
Study Subject とかげ   p56-57
Study Subject(Reading) トカゲ
Study Subject からす(烏)   p58-59
Study Subject(Reading) カラス
Study Subject フラミンゴ   p60-61
Study Subject(Reading) フラミンゴ
Study Subject ペリカン   p62-63
Study Subject(Reading) ペリカン
Study Subject ペンギン   p64-65
Study Subject(Reading) ペンギン
Study Subject だちょう   p66-67
Study Subject(Reading) ダチョウ
Study Subject つの(角)   p68,123
Study Subject(Reading) ツノ
Study Subject 化石   p70-91
Study Subject(Reading) カセキ
Study Subject 恐竜   p70-81,90-91
Study Subject(Reading) キョウリュウ
Study Subject ティラノサウルス   p72-73
Study Subject(Reading) ティラノサウルス
Study Subject 翼竜   p82-83
Study Subject(Reading) ヨクリュウ
Study Subject 魚竜   p84-85
Study Subject(Reading) ギョリュウ
Study Subject マンモス   p86-87
Study Subject(Reading) マンモス
Study Subject スミロドン   p88-89
Study Subject(Reading) スミロドン
Study Subject 進化   p92
Study Subject(Reading) シンカ
Study Subject 突然変異   p92
Study Subject(Reading) トツゼン/ヘンイ
Study Subject 標本   p96-113,122
Study Subject(Reading) ヒョウホン
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page