Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

病気や障害のある兄弟姉妹がいる子どもが思っていること きょうだい児(わたしの声をきいて 4)

  • Content Introduction さまざまな状況にある子どもたちのことを、子どもたち自身の声の形で紹介。3人の「きょうだい児」の声を取り上げるとともに、当事者が困ったとき、誰にどのように相談すればよいのかも説明する。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182067530 Tamaho 児童② 369 ビ Children's Books  
92065685 Tatomi 雑誌コーナー 369 ビ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 病気や障害のある兄弟姉妹がいる子どもが思っていること
Title (Reading) ビョウキ/ヤ/ショウガイ/ノ/アル/キョウダイ/シマイ/ガ/イル/コドモ/ガ/オモッテ/イル/コト
Subtitle きょうだい児
Subtitle (Reading) キョウダイジ
Author 藤木/和子∥監修
Author (Reading) フジキ,カズコ
Author 柳田/めぐみ∥監修
Author (Reading) ヤナギダ,メグミ
Series わたしの声をきいて
シリーズ巻次 4
Publisher 中央法規出版
Publication Date 2025.5
Number of Pages, etc. 31p
Dimensions 27cm
Price \3200
ISBN 978-4-8243-0239-7
Content Description さまざまな状況にある子どもたちのことを、子どもたち自身の声の形で紹介。3人の「きょうだい児」の声を取り上げるとともに、当事者が困ったとき、誰にどのように相談すればよいのかも説明する。
Content Discription (Children) お兄ちゃんとのちがいにとまどうれん、心ぱいされてモヤモヤするりん…。びょう気やしょうがいのある兄弟姉妹がいる3人の子どもたちのお話を紹介(しょうかい)。自分がこまっているとき、だれに、どのようにそうだんすればよいのか、そんなお友だちにどう接(せっ)すればよいのかも説明(せつめい)します。
NDC 9 369.49
NDC 10 369.49
Intended Audience 小学1~2年生,一般(B1L)

Study Subject

Study Subject 兄弟・姉妹
Study Subject(Reading) キョウダイ/シマイ
Study Subject 病気
Study Subject(Reading) ビョウキ
Study Subject 障害者
Study Subject(Reading) ショウガイシャ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page