Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

日曜日の文芸クラブ

  • Content Introduction 詩人で小説家の著者が、詩・日記・感想文・小説の書き方を、わかりやすく伝授。Q&Aや小手鞠るい流創作術、タイトルの付け方、小説創作作法といった実践的なコラムも収録する。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182067549 Tamaho 児童④ 816 コ Children's Books  
92065706 Tatomi びじゅつスポーツこ 816 コ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 日曜日の文芸クラブ
Title (Reading) ニチヨウビ/ノ/ブンゲイ/クラブ
Author 小手鞠/るい∥著
Author (Reading) コデマリ,ルイ
Publisher 講談社
Publication Date 2025.5
Number of Pages, etc. 158p
Dimensions 20cm
Price \1400
ISBN 978-4-06-539061-0
Content Description 詩人で小説家の著者が、詩・日記・感想文・小説の書き方を、わかりやすく伝授。Q&Aや小手鞠るい流創作術、タイトルの付け方、小説創作作法といった実践的なコラムも収録する。
Content Discription (Children) おもしろかったことや心が動いたこと。ある日、見つけたちょっと素敵なことば。そんなささいなことでいいんです。「このあいだ、こんなことがあったんだよ」って、誰(だれ)かに話して聞かせるようにして、できれば会話も入れて-。詩や日記、感想文や小説を楽しくかける秘訣(ひけつ)を紹介(しょうかい)します。
NDC 9 816
NDC 10 816
Intended Audience 小学5~6年生,中学生,高校生,一般(B5FGL)

Author Introduction

<小手鞠/るい∥著>
岡山県生まれ。著書に「午前3時に電話して」「ごはん食べにおいでよ」など。

Study Subject

Study Subject 文学
Study Subject(Reading) ブンガク
Study Subject 文章
Study Subject(Reading) ブンショウ
Study Subject   p3-38
Study Subject(Reading)
Study Subject 日記   p39-70
Study Subject(Reading) ニッキ
Study Subject 感想文   p71-104
Study Subject(Reading) カンソウブン
Study Subject 小説   p105-158
Study Subject(Reading) ショウセツ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page