Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

ソフトテニスは身体で強くなる! 中学生のためのトータルコンディショニングガイド

  • Content Introduction 選手として大きく成長するために必要不可欠なコンディショニング(身体づくり)。中学生ソフトテニス選手のためのコンディショニングとしてのトレーニング、休養学、食事学を紹介する。動画用QRコード、書き込み欄あり。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182067559 Tamaho ティーン 783 カ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title ソフトテニスは身体で強くなる!
Title (Reading) ソフト/テニス/ワ/カラダ/デ/ツヨク/ナル
Subtitle 中学生のためのトータルコンディショニングガイド
Subtitle (Reading) チュウガクセイ/ノ/タメ/ノ/トータル/コンディショニング/ガイド
Subtitle ボールを打たなくてもスキルアップ!
Subtitle (Reading) ボール/オ/ウタナクテモ/スキル/アップ
Author 兼平/智孝∥著
Author (Reading) カネヒラ,トモタカ
Publisher ベースボール・マガジン社
Publication Date 2025.5
Number of Pages, etc. 207p
Dimensions 21cm
Price \1800
ISBN 978-4-583-11741-6
Content Description 選手として大きく成長するために必要不可欠なコンディショニング(身体づくり)。中学生ソフトテニス選手のためのコンディショニングとしてのトレーニング、休養学、食事学を紹介する。動画用QRコード、書き込み欄あり。
Content Discription (Children) 中学時代にしっかりと身体機能を高めた上で高校から本格的なトレーニングに進めば、ソフトテニスの技術や戦術をスムーズに習得でき、試合でも良いパフォーマンスを発揮できる。身体づくりとしてのトレーニングを「基礎的運動能力向上」「フットワーク」等のカテゴリーに分けて写真で紹介し、休養と栄養についても解説する。
NDC 9 783.5
NDC 10 783.5
Intended Audience 中学生(F)

Author Introduction

<兼平/智孝∥著>
岩手県出身。パーソナルトレーニングジム&整骨院「H-Field Sports Performance Center」をオープン。ソフトテニス・ナショナルチーム男子トレーナー。

Study Subject

Study Subject ソフトテニス
Study Subject(Reading) ソフト/テニス
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page