Go to the content

Material Details

国会に行ってみよう!(政治がおこなわれるところ)

  • Content Introduction 政治がおこなわれる「場所」を紙上で見学しながら、具体的な政治のしくみや仕事を紹介するシリーズ。国会議事堂の内部には何があって、そこで国会議員はどんなことをしているのかを、多くの写真とともにわかりやすく解説する。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182067838 Tamaho 児童② 314 コ Children's Books  
92065943 Tatomi でんき・ちずしゃかい 314 コ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 国会に行ってみよう!
Title (Reading) コッカイ/ニ/イッテ/ミヨウ
Author 国土社編集部∥編集
Author (Reading) コクドシャ
Series 政治がおこなわれるところ
Publisher 国土社
Publication Date 2025.7
Number of Pages, etc. 47p
Dimensions 29cm
Price \3200
ISBN 978-4-337-22901-3
Content Description 政治がおこなわれる「場所」を紙上で見学しながら、具体的な政治のしくみや仕事を紹介するシリーズ。国会議事堂の内部には何があって、そこで国会議員はどんなことをしているのかを、多くの写真とともにわかりやすく解説する。
Content Discription (Children) 政治の現場では、どういう人たちが、どういうところで、どんな仕事をしているのでしょうか。日本の国民から選挙で選ばれた国会議員が集まり、法律や予算など国の大切なことを話し合うところ、国会議事堂の内部を多くの写真で紹介(しょうかい)しながら、具体的な政治のしくみや仕事をわかりやすく説明します。
NDC 9 314.1
NDC 10 314.1
Intended Audience 小学5~6年生,中学生(B5F)

Study Subject

Study Subject 国会
Study Subject(Reading) コッカイ
Study Subject 国会議事堂
Study Subject(Reading) コッカイ/ギジドウ
Study Subject 国会議員
Study Subject(Reading) コッカイ/ギイン
Study Subject 政治・行政にかかわる仕事
Study Subject(Reading) セイジ/ギョウセイ/ニ/カカワル/シゴト
Study Subject 三権分立   p39
Study Subject(Reading) サンケン/ブンリツ
Study Subject 日本国憲法   p44-45
Study Subject(Reading) ニホンコク/ケンポウ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page