Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

おかえりコウノトリ 水辺を再生しコウノトリを迎える(守ってのこそう!いのちつながる日本の自然 3)

  • Content Introduction 「コウノトリもすめる環境は人間にとっても豊かな環境だ」を合言葉に、豊岡市で展開している自然と文化を再生する取り組み。水辺を再生して多用な生きものを育み、コウノトリが舞い降りる餌場にしていく湿地づくりを紹介する。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182037422 Tamaho 児童③ 488 サ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title おかえりコウノトリ
Title (Reading) オカエリ/コウノトリ
Subtitle 水辺を再生しコウノトリを迎える
Subtitle (Reading) ミズベ/オ/サイセイ/シ/コウノトリ/オ/ムカエル
Author 佐竹/節夫∥著
Author (Reading) サタケ,セツオ
Author 山口/達也∥絵
Author (Reading) ヤマグチ,タツヤ
Series 守ってのこそう!いのちつながる日本の自然
シリーズ巻次
Publisher 童心社
Publication Date 2009.12
Number of Pages, etc. 48p
Dimensions 31cm
Price ¥2900
ISBN 978-4-494-01161-2
Content Description 「コウノトリもすめる環境は人間にとっても豊かな環境だ」を合言葉に、豊岡市で展開している自然と文化を再生する取り組み。水辺を再生して多用な生きものを育み、コウノトリが舞い降りる餌場にしていく湿地づくりを紹介する。
NDC 9 488.58
Intended Audience 小学5~6年生(B5)

Author Introduction

<佐竹/節夫∥著>
1949年豊岡市生まれ。近畿大学卒業。豊岡市役所に勤務し、コウノトリと共生するまちづくりに携わる。豊岡市立コウノトリ文化館長等を歴任。市役所を退職後、コウノトリ湿地ネット副代表。

Study Subject

Study Subject こうのとり
Study Subject(Reading) コウノトリ
Study Subject 動物保護
Study Subject(Reading) ドウブツ/ホゴ
Study Subject 湿地
Study Subject(Reading) シッチ
Study Subject 環境改善
Study Subject(Reading) カンキョウ/カイゼン
Study Subject 絶滅危惧種
Study Subject(Reading) ゼツメツ/キグシュ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page