Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

光村ライブラリー 中学校編1 赤い実ほか

  • Publisher 光村図書出版
  • Publication Year 2005.11
  • Content Introduction 光村図書の昭和30年度~平成14年度版中学国語教科書から厳選したアンソロジー。時代を超えて、心に響く感動をいつまでも。中学校用常用漢字は、ルビ付きで掲載。第1巻には、文学作品7作を収録。解説は田中洋一。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182027959 Tamaho 児童名作 908 ミ Children's Books  
92036089 Tatomi 雑誌コーナー 908 ミ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 光村ライブラリー
Title (Reading) ミツムラ/ライブラリー
Volume Number 中学校編1
Volume Number (Reading) チュウガッコウヘン-1
各巻のタイトル 赤い実ほか
Multi-Volume Title (Reading) アカイ/ミ/ホカ
Publisher 光村図書出版
Publisher (Reading) ミツムラ/トショ/シュッパン
Base Price \1000
ISBN 4-89528-369-0
Number of Pages, etc. 117p
Dimensions 22cm
NDC 908
Content Description 光村図書の昭和30年度~平成14年度版中学国語教科書から厳選したアンソロジー。時代を超えて、心に響く感動をいつまでも。中学校用常用漢字は、ルビ付きで掲載。第1巻には、文学作品7作を収録。解説は田中洋一。

Display Contents

Title 赤い実
Statement of Responsibility 井上/靖∥作
Title おいのり
Statement of Responsibility 鈴木/登良次∥さし絵
Title サーカスの馬
Statement of Responsibility 三木/卓∥作
Title 一切れのパン
Statement of Responsibility 杉浦/範茂∥さし絵
Title 内蔵允留守
Statement of Responsibility 安岡/章太郎∥作
Title おふくろの筆法
Statement of Responsibility F=ムンテヤーヌ∥作
Title 吾輩は猫である
Statement of Responsibility 直野/敦∥訳
  倉石/隆∥さし絵
  山本/周五郎∥作
  村上/豊∥さし絵
  三浦/哲郎∥作
  木内/広∥さし絵
  夏目/漱石∥作
  梶山/俊夫∥さし絵
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page