Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

技量の継続的向上を求めて 図書館員の研修に関する国際動向 KSPシリーズ 1

  • Content Introduction 図書館員の研修についての実情調査に基づく報告書。IFLAでの継続教育活動、アメリカ図書館協会の活動、アメリカの図書館学校・韓国の国立中央図書館・上海図書館における現職者に対する実際のプログラムの内容を紹介する。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
181063883 Tamaho 閉架書庫(一般) 010 カ General Books  
91078181 Tatomi 閉架書庫 010 カ General Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 技量の継続的向上を求めて
Title (Reading) ギリョウ/ノ/ケイゾクテキ/コウジョウ/オ/モトメテ
Subtitle 図書館員の研修に関する国際動向
Subtitle (Reading) トショカンイン/ノ/ケンシュウ/ニ/カンスル/コクサイ/ドウコウ
Author 川崎/良孝∥編著
Author (Reading) カワサキ,ヨシタカ
Author 吉田/右子∥〔ほか〕著
Author (Reading) ヨシダ,ユウコ
Publisher 京都大学図書館情報学研究会
Publisher (Reading) キョウト/ダイガク/トショカン/ジョウホウガク/ケンキュウカイ
Publisher 日本図書館協会(発売)
Publisher (Reading) ニホン/トショカン/キョウカイ
Base Price ¥1800
ISBN 4-8204-0403-2
Number of Pages, etc. 129p
Dimensions 26cm
NDC 010.7
Content Description 図書館員の研修についての実情調査に基づく報告書。IFLAでの継続教育活動、アメリカ図書館協会の活動、アメリカの図書館学校・韓国の国立中央図書館・上海図書館における現職者に対する実際のプログラムの内容を紹介する。

Display Contents

Title “Education”から“Development”に
Statement of Responsibility 川崎/良孝∥著
Title 図書館職員を対象とする現職者研修
Statement of Responsibility 吉田/右子∥著
Title アメリカ図書館協会認定校による図書館員研修
Statement of Responsibility 高鍬/裕樹∥著
Title 韓国における司書の継続教育
Statement of Responsibility 金/智鉉∥著
Title 上海図書館における職員の継続教育
Statement of Responsibility 繆/国琴∥ほか著
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page