Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

はしれさんてつ、きぼうをのせて(知ることって、たのしい! 3)

  • Content Introduction 「いまは、前へむかってすすむんだ。列車をはしらせるために、みんなでひとつになろう」 東日本大震災で大きな被害をうけた三陸鉄道北リアス線。その復旧をささえたひとびとを描く物語。見返しに地図あり。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
92048612 Tatomi しゅげい・りょうり 686 ク Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title はしれさんてつ、きぼうをのせて
Title (Reading) ハシレ/サンテツ/キボウ/オ/ノセテ
Author 国松/俊英∥文
Author (Reading) クニマツ,トシヒデ
Author 間瀬/なおかた∥絵
Author (Reading) マセ,ナオカタ
Series 知ることって、たのしい!
シリーズ巻次
Publisher WAVE出版
Publication Date 2014.2
Number of Pages, etc. 〔32p〕
Dimensions 25cm
Price ¥1300
ISBN 978-4-87290-952-4
Content Description 「いまは、前へむかってすすむんだ。列車をはしらせるために、みんなでひとつになろう」 東日本大震災で大きな被害をうけた三陸鉄道北リアス線。その復旧をささえたひとびとを描く物語。見返しに地図あり。
Content Discription (Children) 2011年3月11日、東日本大震災(だいしんさい)で大きな被害(ひがい)をうけた三陸鉄道(さんりくてつどう)。しかし、地震からわずか数日で、列車(れっしゃ)はふたたびはしりだします。その復旧(ふっきゅう)をささえたひとびとのすがたをえがいたお話です。
NDC 9 686.2122
Intended Audience 小学1~2年生,小学3~4年生(B1B3)

Author Introduction

<国松/俊英∥文>
滋賀県生まれ。児童文学作家。童話や児童小説のほか、ノンフィクションや科学読み物を書いている。著書に「おかしな金曜日」「日本一のいじわるじいさん」など。

Study Subject

Study Subject 岩手県
Study Subject(Reading) イワテケン
Study Subject 鉄道
Study Subject(Reading) テツドウ
Study Subject 東日本大震災
Study Subject(Reading) ヒガシニホン/ダイシンサイ
Study Subject 災害復興
Study Subject(Reading) サイガイ/フッコウ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page